Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 24, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Prix KTR dla akcji Remember

W tegorocznym konkursie reklamowym Klubu Twórców Reklamy (KTR) Grand Prix zdobyła akcja Remember, przygotowana przez agencję FCB Warszawa dla Muzeum Auschwitz. Agencją Roku została DDB&tribal, a Reklamodawcą Roku - McDonald’s. Tytuł najlepszego Domu Produkcyjnego Roku otrzymał Papaya Films, a Studia Postprodukcyjnego Roku – Televisor.

Przygotowana przez agencję FCB Warszawa i Muzeum Auschwitz aplikacja Remember w edytorach tekstu znajduje sformułowania: "polskie obozy śmierci" i "polskie obozy koncentracyjne". Aplikacja podkreśla je jako błąd i sugeruje użycie właściwej nazwy. Aplikację przesłano do dziennikarzy na całym świecie. Maciej Waligóra, przewodniczący kategorii PR&Event, tłumaczy wybór zwycięzcy: "Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty". Projekt Remember złotym mieczem nagrodzono też w kategoriach: Active Advertising, Media, PR&Event. W tej ostatniej złoto otrzymała także agencja Havas Worldwide Warszawa za kampanię "Rób to, w co wierzysz", zrealizowaną dla Diageo.

Złotem w kategorii Warsztat Audio Video nagrodzono agencję Juice za "Ares – Our greatest adventure" dla 3AM. W tej samej kategorii złoty miecz odebrały: Juice Sound za "Tory" (Kompania Piwowarska); VML i Task Force Consulting za kampanię "Organizm w bardzo dobrym nastroju" (Ministerstwo Zdrowia); Ogilvy & Mather, Opus Film i Televisor za projekt "Manifest Ż" (Grupa Żywiec); Opus B za kampanię "Żywiec Manifest" (Grupa Żywiec) i Shootme Photographers & Production za "Paweł Fabjański for Malemen" ("Malemen").

W kategorii Digital & Mobile i Film złotymi mieczami nagrodzono: Krzysztofa Kiziewicza i Radovana Lee za kampanię pt. "Primacol Lowlanders. The Urban Tribe" przygotowaną dla miasta Białegostoku i Drużyny Lowlanders.
Projekt "Kas Kryst Spring/Summer 2016 Campaign", przygotowany przez Makata Creative Group dla Kas Kryst otrzymał złoto w kategorii Fotografia.
Złotem w kategorii Media nagrodzono agencję 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "The Great Garden Sale" przygotowaną dla Obi. Agencja DDB&tribal za projekt "Radio Animator" zrealizowany dla Estrady Poznańskiej odebrała złoty miecz w kategoriach Media i Radio.

"Robin Wood" - ta kampania przygotowana przez Analog/Digital dla Roobin Wood otrzymała złoto w kategorii Ilustracja. Ponadto w tej kategorii złotem nagrodzono kampanię "Niestraszki" autorstwa DDB&tribal dla PZU. Ten sam projekt otrzymał złoty miecz w kategorii Warsztat Audio Video.

W kategorii Ilustracja złotem nagrodzono także: Pejota i Pawła Jońca za plakat "Polish Design" (Instytut Adama Mickiewicza). W kategorii Design złoty miecz odebrały: Beza Projekt za "Tort z Tatr" (Tatrzański Park Narodowy) i Chigo Design za "Album 135 lat MPK Poznań" (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu), Fab Baby za projekt "Kalendarz Winda" (Schindler Polska) i Pangenerator za "Miara Pokoju" (Muzeum Powstania Warszawskiego). Ten ostatni otrzymał także złotą nagrodę w kategorii Digital & Mobile.

Dwukrotnie złotym mieczem w kategorii Film nagrodzono agencję Brasil za kampanię przygotowaną dla Netii pt. "Starsi panowie. To i tamto" i "Starsi panowie. Dziennik". Agencja DDB&tribal za akcję "Move Update. The Open Source Project" przygotowaną dla McDonald's odebrała złoto w kategorii Active Advertising. W tej dziedzinie złotem nagrodzono także: Walk i Lucky Luciano Pictures za projekt "Nie chcę być strażakiem" (Fundacja Integracja). Ta kampania społeczna złoty miecz otrzymała także w kategoriach: Digital &Mobile, Film, PR&Event i Design.

W tegorocznym konkursie KTR najwięcej nagród zdobyła agencja DDB&tribal Warszawa – 73,5 pkt (22 nagrody: pięć złotych mieczy, osiem srebrnych i dziewięć brązowych) i została uhonorowana tytułem Agencji Roku (ranking powstał po zsumowaniu punktów, jakie agencje otrzymały za nominacje i nagrody). Kolejne w zestawieniu były agencje: Walk (34,5 pkt) (pięć złotych, jedna srebrna i złota), Grey Group – 28 pkt (trzy srebrne, sześć brązowych), Saatchi & Saatchi/Interactive Solutions – 26 pkt (cztery srebrne, pięć brązowych), FCB Warsaw – 23,5 pkt (trzy złote, dwie srebrne).

Podczas gali wręczono też nagrody w konkursie Young Creatives. O wyjazd na światowe finały festiwalu Cannes Lions rywalizowały 192 teamy. Najlepsi w poszczególnych kategoriach okazali się: Design - Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + Jung v. Matt, Print - Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group, Film - Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML, Cyber - Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland, PR - Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2, Media - Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group, Clients - Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupy Żywiec.

Na konkurs zgłoszono 1097 prac, które oceniało 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobrala, integrated executive creative directora R/GA London. Ostatecznie przyznano 181 nagród, w tym 33 złote, 62 srebrne i 86 brązowych - najwięcej w kategoriach: Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19).

Organizatorem konkursu kierowanego do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingu, interactive jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Gala wręczenia nagród odbyła się wczoraj w Teatrze Polskim w Warszawie.

(DR, 24.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.