Temat: marketing

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Kwiecień 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zdaniem dziennikarzy najlepsze biuro prasowe wśród banków ma Bank Zachodni WBK

Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej i marketingu Banku Zachodniego WBK (fot. materiały prasowe BZ WBK)

Według dziennikarzy zajmujących się rynkiem finansowym najlepsze biura prasowe mają kolejno: Bank Zachodni WBK, mBank oraz ING Bank Śląski. Tak wynika z badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich działań PR przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

86 proc. dziennikarzy jest zadowolonych ze współpracy z biurami prasowymi banków. Dziennikarze oceniali w badaniu biura prasowe banków pod kątem następujących kryteriów: szybkości reakcji - wygrał Bank Zachodni WBK, profesjonalizmu i wiedzy pracowników biura prasowego - najlepiej wypadł Raiffeisen Polbank, dostępności telefonicznej pracowników biura - mBank, rzetelności komunikatów - Bank Zachodni WBK, czytelności komunikacji strategii banku - mBank, aktywności kanałów komunikacji elektronicznej - PKO BP.
„Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2016” jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. Zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych w dniach 7–24 marca 2016 roku. Wzięli w nim udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej.

(14.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Kwiecień 20, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W USA na jednego dziennikarza przypada pięciu specjalistów od PR

Stosunek zatrudnienia w agencjach public relations i mediach newsowych w USA wynosi 5:1 - wynika z raportu Bureau of Labor Statistics.

Autorzy raportu wyliczyli, że w ub.r. w amerykańskiej branży PR pracowało 218 tys. specjalistów, a w mediach newsowych - 45,8 tys. dziennikarzy. 15 lat temu stosunek między tymi branżami wynosił 2:1. W 2000 roku agencje PR zatrudniały 128,6 tys., a redakcje - 65,9 tys. osób.
Duże dysproporcje występują również w zarobkach - średnie wynagrodzenie specjalisty od PR wynosiło w ub.r. 68,8 tys. dol., a dziennikarza - 50,9 tys. dol.

(LL, 20.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo