Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 26, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook wprowadził nowy format reklamy mobilnej

Reklama Minionków w Facebook Canvas (fot. materiały prasowe)

Wczoraj wieczorem Facebook wprowadził nowy format reklamy mobilnej - Facebook Canvas. Po kliknięciu w post reklamowy uruchamia się pełnoekranowa, interaktywna reklama, która może wykorzystywać m.in. wideo, zdjęcia, tekst i przyciski call-to-action.

Reklamy Facebook Canvas wyświetlają się w aplikacji mobilnej, zainstalowanej na urządzeniach z systemami Android i iOS. Reklama może składać się z wielu stron, które przewijają się zarówno w pionie, jak i w poziomie (w zależności od tego, jak jest zaprojektowana). Użytkownik w każdym momencie może wrócić do swojej tablicy, zamykając reklamę Canvas przyciskiem w lewym górnym rogu.
Facebook testował ten format reklamowy od jesieni ub.r. Do tej pory dostępny był on tylko dla wybranych reklamodawców, np. Wendy's, Target i BMW. Pierwszą polską reklamą w tym formacie była świąteczna kampania Allegro.
Od wczoraj reklamy Canvas może wykorzystywać każdy, kto reklamuje się na Facebooku i korzysta z narzędzia Power Editor. - Tworzenie reklam w Canvas nie wymaga pisania nawet linijki kodu ani instalowania specjalnych programów. Najprostsze z nich da się zrobić w 10 minut. Canvas Builder ma opcję podglądu reklamy w trakcie powstawania, można też przesłać wersję roboczą na urządzenie mobilne albo do innych członków firmy - wyjaśnia Paresh Rajwat, product lead w Facebooku.
Facebook zapewnia, że wprowadzenie Canvas nie zwiększy liczby wyświetlanych w aplikacjach reklam. Reklamodawcy będą płacić za kampanie Canvas na tych samych zasadach, na których płacą za inne formaty reklamowe na Facebooku - w zależności od zasięgu, frekwencji i liczby kliknięć. Na cenę ma nie mieć wpływu to, czy w reklamie został wykorzystany film, zdjęcia. Cena nie zależy też od liczby przesuwanych stron.
Z badań przeprowadzonych przez serwis wynika, że 53 proc. użytkowników odtwarza więcej niż połowę reklamy Facebook Canvas, oglądając ją średnio przez 31 sekund. Najlepsze z nich przyciągają użytkowników nawet na 70 sekund. Facebook podaje jako przykład reklamy hamburgerów Wendy's, które średnio oglądano przez 65 sekund, a po jej obejrzeniu prawie 3 proc. użytkowników sprawdziło, gdzie jest najbliższa restauracja Wendy's. Średni czas interakcji polskiej reklamy Allegro wyniósł 23 sekundy.

(JM, 26.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szefowa LifeTube Barbara Sołtysińska uruchomiła swój projekt internetowy

Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube (sieć zrzeszająca twórców na YouTube)  uruchomiła platformę IndaHash.com. Ma ona pomóc reklamodawcom w prowadzeniu kampanii na Instagramie.

Wydawcą serwisu IndaHash.com jest spółka indaHash, w której pakiet kontrolny ma Barbara Sołtysińska. Swoją platformę IndaHash.com i aplikację testowała od października ub.r. Już zarejestrowało się na niej ponad 35 tys. użytkowników, swoje kampanie przeprowadziły m.in. marki: McDonald’s, Milka, Lipton, Wedel, Fanta.
IndaHash umożliwia a
gencjom dopasowywanie kampanii do wybranych użytkowników Instagrama. Przygotowują one dwa zdania briefu, określają czas i budżet kampanii, a instagramerzy, jeżeli chcą, realizują kampanię pod wyznaczonym przez markę hashtagiem, za co otrzymują wynagrodzenie. Na koniec reklamodawca dostaje raport wraz ze zdjęciami przygotowanymi przez społeczność serwisu.
IndaHash.com jest już testowana
w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Za rozwój platformy w Polsce odpowiada Marta Zarosa, była menedżerka MediaCom.

(IKO, 02.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY