Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Nisztor mijał się z prawdą  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Nisztor mijał się z prawdą  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Romaszewska-Guzy zwolniona dyscyplinarnie z TVP. Zarzuty wobec dziennikarki  |  Jacek Kurski stara się o powrót  |  Just po przetargu  |  Nisztor mijał się z prawdą  |  Cennik TVP na kwiecień  |  "Mam talent" z lepszym startem  |  Wicedyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy  |  Radio Lublin  |  Gospodarz "Poranka Dwójki"  |  "Taniec z gwiazdami" Polsatu zyskał  |  Wicenaczelny w Dziennik.pl  |  Nowa audycja Polskiego Radia 24  |  Apel o solidarność z mediami publicznymi na Słowacji  |  Nowy klient K+PR  |  Hand Made poprowadzi  |  Brand Kolektyw wygrała  |  Kanada bada TikToka pod kątem bezpieczeństwa  |  Z Meta odchodzi główna psycholożka z powodu nieusuwania z Instagrama samookaleczeń  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Krakowscy urzędnicy zaprzepaścili szansę na świetną promocję

Miłośnicy krakowskich tramwajów wymyślili event promocyjny, a MPK ich za to skrytykowało (fot. Platforma Komunikacyjna Krakowa/Facebook)

Mieszkańcy Krakowa sami zorganizowali niecodzienną akcję, by wypromować tramwaj z gniazdkami do ładowania komórek i laptopów. Krakowskie MPK nie tylko im nie podziękowało, ale jeszcze ma pretensje. 

Miłośnicy komunikacji miejskiej, internauci korzystający z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, skrzyknęli się i postanowili sami wypromować nowy tramwaj z udogodnieniami dla mieszkańców. "Krakowiak" - bo tak nazywa się najdłuższy tramwaj, który może pomieścić nawet 300 pasażerów - wyposażony jest w gniazdka do ładowania komórek lub laptopów. By zwrócić uwagę na to udogodnienie, podczas eventu zorganizowanego 6 września krakowianie rozstawili w środku pojazdu deskę do prasowania, zakasali rękawy, założyli fartuszki i zabrali się za "prasowanie". Akcję uwieczniono na zdjęciach, które szybko obiegły media społecznościowe. – To miał być żart, a jednocześnie informacja dla pasażerów o udogodnieniach. Takie żartobliwe zdjęcia i posty zawsze najszybciej się rozchodzą. Nie stanowiliśmy zagrożenia, bo byliśmy w tramwaju, gdy ten stał na pętli i nie było w nim prądu – zapewnia Jacek Mosakowski, jeden z inicjatorów akcji.
Ale Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Krakowie żartu nie zrozumiało. - Nie dość, że nie pochwalili naszych działań, to wręcz je skrytykowali. Byliśmy zaskoczeni, bo zrobiliśmy naszemu MPK darmową reklamę, informację podchwycili dziennikarze z całej Polski – nie kryje żalu Mosakowski.
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK, najpierw odmawia komentarza w tej sprawie, a później w e-mailu do redakcji "Presserwisu" pisze: "Doceniając poczucie humoru miłośników, musimy jednak pamiętać, że tramwaj nie służy do prasowania i gotowania. Służy do przewożenia pasażerów, którzy oczekują komfortowej i bezpiecznej podróży". Gancarczyk dodaje, że MPK nie chciałoby, by żart znalazł naśladowców i doprowadził do sytuacji, w której zagrożone będzie zdrowie pasażerów. "Dlatego właśnie gniazdka w tramwajach mają ograniczoną moc. Można w nich doładować smartfona, ale podłączone żelazko już nie zadziała" – tłumaczy całkiem poważnie Gancarczyk.
- To typowy przypadek, kiedy brak poczucia humoru i wyobraźni może zabić bardzo ciekawą, spontaniczną akcję – komentuje Paweł Niziński, CEO GoodBrand CEE zajmujący się doradztwem strategicznym w budowaniu kapitału społecznego. Niziński potencjał akcji mieszkańców Krakowa ocenia bardzo wysoko: - Przy odrobinie większym luzie MPK mogłoby wykorzystać tę akcję w mediach społecznościowych. Ci młodzi ludzie działali spontanicznie, a spontanicznością żywią się i rządzą social media. MPK mogłoby stworzyć z tego viral, który internauci mogliby sobie przekazywać wraz z informacją "Kraków dzieli się prądem". Zdaniem Nizińskiego brak stosownej reakcji MPK można zaliczyć do marketingowych bubli. - W tej samej szufladzie może się znaleźć na przykład mur toru wyścigów konnych, który został zamalowany na czarno przez Adidasa pod reklamę - tłumaczy Paweł Niziński (mur ten był najstarszą legalną galerią graffiti w Polsce; w wyniku protestów społecznych Adidas wycofał się z pomysłu zamieszczania tam reklam).

(DR, 14.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.