Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Krakowscy urzędnicy zaprzepaścili szansę na świetną promocję

Miłośnicy krakowskich tramwajów wymyślili event promocyjny, a MPK ich za to skrytykowało (fot. Platforma Komunikacyjna Krakowa/Facebook)

Mieszkańcy Krakowa sami zorganizowali niecodzienną akcję, by wypromować tramwaj z gniazdkami do ładowania komórek i laptopów. Krakowskie MPK nie tylko im nie podziękowało, ale jeszcze ma pretensje. 

Miłośnicy komunikacji miejskiej, internauci korzystający z Platformy Komunikacyjnej Krakowa, skrzyknęli się i postanowili sami wypromować nowy tramwaj z udogodnieniami dla mieszkańców. "Krakowiak" - bo tak nazywa się najdłuższy tramwaj, który może pomieścić nawet 300 pasażerów - wyposażony jest w gniazdka do ładowania komórek lub laptopów. By zwrócić uwagę na to udogodnienie, podczas eventu zorganizowanego 6 września krakowianie rozstawili w środku pojazdu deskę do prasowania, zakasali rękawy, założyli fartuszki i zabrali się za "prasowanie". Akcję uwieczniono na zdjęciach, które szybko obiegły media społecznościowe. – To miał być żart, a jednocześnie informacja dla pasażerów o udogodnieniach. Takie żartobliwe zdjęcia i posty zawsze najszybciej się rozchodzą. Nie stanowiliśmy zagrożenia, bo byliśmy w tramwaju, gdy ten stał na pętli i nie było w nim prądu – zapewnia Jacek Mosakowski, jeden z inicjatorów akcji.
Ale Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Krakowie żartu nie zrozumiało. - Nie dość, że nie pochwalili naszych działań, to wręcz je skrytykowali. Byliśmy zaskoczeni, bo zrobiliśmy naszemu MPK darmową reklamę, informację podchwycili dziennikarze z całej Polski – nie kryje żalu Mosakowski.
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK, najpierw odmawia komentarza w tej sprawie, a później w e-mailu do redakcji "Presserwisu" pisze: "Doceniając poczucie humoru miłośników, musimy jednak pamiętać, że tramwaj nie służy do prasowania i gotowania. Służy do przewożenia pasażerów, którzy oczekują komfortowej i bezpiecznej podróży". Gancarczyk dodaje, że MPK nie chciałoby, by żart znalazł naśladowców i doprowadził do sytuacji, w której zagrożone będzie zdrowie pasażerów. "Dlatego właśnie gniazdka w tramwajach mają ograniczoną moc. Można w nich doładować smartfona, ale podłączone żelazko już nie zadziała" – tłumaczy całkiem poważnie Gancarczyk.
- To typowy przypadek, kiedy brak poczucia humoru i wyobraźni może zabić bardzo ciekawą, spontaniczną akcję – komentuje Paweł Niziński, CEO GoodBrand CEE zajmujący się doradztwem strategicznym w budowaniu kapitału społecznego. Niziński potencjał akcji mieszkańców Krakowa ocenia bardzo wysoko: - Przy odrobinie większym luzie MPK mogłoby wykorzystać tę akcję w mediach społecznościowych. Ci młodzi ludzie działali spontanicznie, a spontanicznością żywią się i rządzą social media. MPK mogłoby stworzyć z tego viral, który internauci mogliby sobie przekazywać wraz z informacją "Kraków dzieli się prądem". Zdaniem Nizińskiego brak stosownej reakcji MPK można zaliczyć do marketingowych bubli. - W tej samej szufladzie może się znaleźć na przykład mur toru wyścigów konnych, który został zamalowany na czarno przez Adidasa pod reklamę - tłumaczy Paweł Niziński (mur ten był najstarszą legalną galerią graffiti w Polsce; w wyniku protestów społecznych Adidas wycofał się z pomysłu zamieszczania tam reklam).

(DR, 14.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szczyty gór, kościelne wieże i Wisła w nowym logo Małopolski

Nowe logo autorstwa artysty grafika Zbigniewa Pelona

Szczyty gór, wieże bazyliki Mariackiej i wijąca się Wisła to główne elementy, do których nawiązywać ma przedstawione w poniedziałek nowe logo województwa małopolskiego.

Zwycięska praca autorstwa artysty grafika Zbigniewa Pelona została wyłoniona w konkursie spośród 79 zgłoszonych propozycji - autor otrzymał w nagrodę 30 tys. zł. W jury zasiedli przedstawiciele branży PR i komunikacji, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
„Małopolska znajduje się w momencie przełomowym – zamyka poprzednią unijną perspektywę finansową i ogłasza nowy Regionalny Program Operacyjny. Nowe logo przypomina z jednej strony nasze przywiązanie do tradycji a z drugiej – nawiązuje do wyzwań, przed jakimi stoimy” - tłumaczył marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa.
Nowe logo Małopolski to kolorowa, stylizowana litera „M”. Według autora Zbigniewa Pelona, budzi skojarzenia z symbolami regionu, takimi jak górskie szczyty, wieże bazyliki Mariackiej w Krakowie czy wijąca się Wisła. Jego wielobarwność nawiązuje do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa województwa. Nowoczesność, dynamika i potencjał mieszkańców odzwierciedlony został w czystości i nasyceniu barw.
„Próbowałem znaleźć bardzo współczesną formę, która dobrze by oddawała tradycję regionu i równocześnie wychodziła w kierunku nowoczesności” - zaznaczył autor. 

PAP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo