Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 13, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Towarzystwo Dziennikarskie wzywa telewizje do zajęcia stanowiska ws. molestowania

Seweryn Blumsztajn w imieniu Towarzystwa Dziennikarskiego wydał oświadczenie, w którym wzywa telewizje do zajęcia stanowiska w sprawie doniesień medialnych o molestowaniu seksualnym w jednej ze stacji.

W oświadczeniu czytamy:
W tygodniku „Wprost” z 2 lutego br. ukazała się informacja o molestowaniu jednej z dziennikarek wielkiej korporacji telewizyjnej przez gwiazdora tej telewizji. Nazwiska bohaterów afery nie zostały ujawnione.
Od publikacji we „Wprost” minęły niemal 2 tygodnie, a żadna z telewizji nie zajęła w tej sprawie stanowiska. Odezwali się za to internauci wskazując, o jaką firmę i jakie gwiazdy ich zdaniem chodzi.
Nie chcemy tutaj orzekać o wiarygodności artykułu z „Wprost” ani anonimowych najczęściej informacji z mediów społecznościowych, uważamy jednak, że sprawa jest poważna i nie można jej potraktować jak jeszcze jednej tabloidowej plotki. Molestowanie seksualne to poważny problem społeczny i oskarżenia wobec dużej firmy medialnej dotyczą w jakiejś mierze całego środowiska dziennikarskiego.
Ludzie mediów pouczają codziennie społeczeństwo na temat wielu spraw, w tym i moralności. Oczekuje się więc od nich, a szczególnie od telewizyjnych gwiazd, które są twarzami środowiska dziennikarskiego, etycznej wiarygodności. Niedopuszczalne wydaje nam się milczenie osób kierującymi telewizyjnym korporacjami. Oczekujemy przynajmniej informacji o przyjętych w ich firmach procedurach przeciwdziałających molestowaniu i mobbingowaniu pracowników.
Za Towarzystwo Dziennikarskie
Prezes Seweryn Blumsztajn

TVN powołuje komisję do zbadania molestowania i mobbingu w pracy

 

(13.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 16, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Silvio Berlusconi sprzedaje akcje Mediasetu

Silvio Berlusconi sprzedał 92 mln akcji swojej grupy telewizyjnej Mediaset (m.in. Canale 5, Italia 1).

Sprzedany pakiet akcji odpowiada 7,79 proc. udziałów grupy. Nabywcami są krajowi i zagraniczni inwestorzy instytucjonalni. Były premier Włoch z tej transakcji uzyskał kwotę 377 mln euro. Berlusconi pozostaje jednak największym udziałowcem Mediasetu – poprzez kontrolowany przez siebie koncern medialny Fininvest posiada nadal 33,4 proc. udziałów grupy telewizyjnej.

(LL, 16.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo