Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN ukarany za pornografię

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na TVN SA 200 tys. zł kary za naruszenie zakazu rozpowszechniania audycji zawierających treści pornograficzne. Nadawcę ukarano za emisję w TVN Style filmu ”Siła pożądania”.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgodziła się z przesłanym przez TVN wyjaśnieniem, że film ”Siła pożądania” (emisja była 26 sierpnia ub.r. o 23.15) to ”nowoczesne, erotyczne kino dla kobiet”. Regulator przypomniał, że produkcja ta otrzymała w 2012 roku feministyczną nagrodę dla filmu pornograficznego w Toronto.
KRRiT nie zgodziła się też ze stanowiskiem nadawcy, że pojęcie treści pornograficzne podlega subiektywnej ocenie, a jego znaczenie jest uwarunkowane przede wszystkim kulturowo, w związku z czym brakuje jednoznacznych kryteriów do oceny, czy dany przekaz je zawiera.
KRRiT podkreśla, że zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem i literaturą przedmiotu pojęcie treści pornograficznych definiowane jest jako zjawisko prawne, a w tym świetle zmienność obyczajów nie ma wpływu na zmianę granicy pornografii.

(17.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 18, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Tylko muzyka” Polsatu ma więcej widzów niż weekendowe show TVN i TVP 2

Po trzech odcinkach „Tylko muzyka” gromadzi w Polsacie średnio 2,75 mln widzów (fot. Polsat)

Po trzech odcinkach wiosennych edycji programem rozrywkowym, który gromadzi najwięcej widzów, jest „Tylko muzyka” Polsatu. Pod względem udziału w swoim paśmie wygrywa zaś „X Factor” TVN.

Emitowany w niedziele od godz. 20 show „Tylko muzyka” gromadzi średnio 2,75 mln widzów, co daje Polsatowi 16 proc. średniego udziału w rynku w grupie ogólnej i 18,1 proc. w grupie komercyjnej osób w wieku 16-49 lat. Drugi jest „X Factor” z widownią 2,62 mln osób, który w soboty od godz. 20 daje TVN 16,6 proc. udziału (21,4 proc. w grupie 16-49). Średnio 2,46 mln widzów gromadzi „The Voice of Poland” w TVP 2, także nadawany w soboty o 20 (Dwójka ma w tym czasie 15,8 proc. w grupie ogólnej i 15 proc. w komercyjnej). Najsłabiej po trzech odcinkach wypada nowy show TVN pt. „Project Runway”, oglądany przez 1,63 mln widzów (niedziele od godz. 21, udział odpowiednio: 10,2 proc. i 14,6 proc.).
Trzech emisji nie miał jeszcze nowy program rozrywkowy Polsatu „Taniec z gwiazdami” (piątki, godz. 20). Po dwóch odcinkach show przyciąga ok. 3,7 mln widzów.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

 

(RUT, 18.03.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo