Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Maj 20, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Wprost” zdobył GrandFront 2012 (zobacz galerię najlepszych okładek w polskiej prasie)

Po raz jedenasty nagrodzono najlepsze polskie okładki prasowe. Główną nagrodę w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront zdobył tygodnik „Wprost”.

Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2012 został rozstrzygnięty 20 maja 2013 roku na Zamku Królewskim w Warszawie. Główną nagrodę GrandFront zdobył tygodnik „Wprost” za numer 47 z 2012 roku. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali nagrody ArtFront. Kategorię Dzienniki wygrała „Nowa Trybuna Opolska”, Czasopisma – „Panorama Silesia”, Czasopisma opinii – „Polityka”, Magazyny wielotematyczne – „Wysokie Obcasy”, Popularne czasopisma poradnicze dla kobiet – „Kuchnia”, Czasopisma branżowe – „Art & Business”, Czasopisma hobbystyczne – „Kukbuk”, Magazyny offowe – „Label Addicted to design”. Nagrodą specjalną nagrodzono dodatek „Tygodnika Powszechnego” pt. „Conrad” za linię okładek promującą polskich ilustratorów serii. Nagrody TouchFront dla aplikacji mobilnych nie przyznano – wyróżniono jednak w tej kategorii „Puls Biznesu+” i „Kukbuk”
Nagroda GrandFront sygnuje najlepsze pomysły związane z redagowaniem graficznym prasy. W tegorocznej edycji po raz pierwszy przyjmowano zgłoszenia do nagrody dla wydań elektronicznych gazet i czasopism, a także za najlepszą publikację przeznaczoną na urządzenia mobilne.
Laureatów wyłoniło trzydziestoosobowe jury, w którym zasiadają twórcy grafiki prasowej - dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Podczas gali na Zamku Królewskim w Warszawie, członek jury, Tomasz Kuczborski powiedział: „Zawsze, gdy do finału konkursu w danej kategorii trafia więcej niż jedna okładka tego samego tytułu zastanawiamy się, o czym to świadczy. Czy poziom ogólny się obniżył i nie ma z czego wybierać? Czy raczej jest to wyraźny sygnał, że wyróżniona redakcja świadomie i konsekwentnie traktuje wyraz artystyczny jako stały element swojej polityki wydawniczej? Na te pytania można sobie samemu najlepiej odpowiedzieć oglądając tegoroczne prace finałowe. W tym roku po raz pierwszy jury oceniało również internetowe portale prasowe i aplikacje interaktywne na tablety. Mamy nadzieję, że nowe kategorie czeka burzliwy rozwój w następnych edycjach konkursu GrandFront”.
Konkurs odbył się pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Najlepsze okładki wyłonione w poszczególnych kategoriach oglądać będzie można w czerwcu na wystawie przy ul. Foksal 3/5. Ponadto zwycięskie prace prezentowane będą multimedialnie w salonach Empik. (GK, PR)

GrandFront Czasopsima: Wprost nr 47/2012

ArtFront Popularne czasopisma poradnicze dla kobiet: Kuchnia nr 4/2012

ArtFront Czasopisma opinii: Polityka nr 45/2012

ArtFront Magazyny wielotematyczne: Wysokie Obcasy nr 25/2012

ArtFront Czasopisma branżowe: Art & Business nr 9/2012

ArtFront Dzienniki: Nowa Trybuna Opolska nr 82 i 83/2012

ArtFront Magazyny offowe: LABEL Addicted to design nr 1

ArtFront Czasopisma hobbystyczne: Kukbuk nr 1/2012

Nagroda specjalna ArtFront: Tygodnik Powszechny. Conrad

(20.05.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Maj 21, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Newsweek Polska" tuż przed "Polityką" w pierwszym kwartale br.

"Newsweek Polska" jest liderem sprzedaży wśród tygodników opinii - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za pierwszy kwartał br. Największe spadki sprzedaży notują "Uważam Rze" i "Przekrój".

Od stycznia do marca br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 125 990 egz. i była wyższa względem tego samego okresu ub.r. o 25,6 proc. Tuż za "Newsweekiem" jest "Polityka" (Polityka) – 124 434 egz. (wzrost o 0,6 proc.). Oba tytuły gonią pod względem sprzedaży niedawno powstałe pisma dla czytelników o prawicowych poglądach: "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 110 181 egz. (tytuł zadebiutował pod koniec stycznia br.) i "Sieci" (Fratria) - 108 852 egz. (od grudnia ub.r. do marca ukazywał się pod tytułem "W Sieci"). Duże spadki notują tygodniki wydawane przez Gremi Media (dawna Presspublica). Sprzedaż "Uważam Rze" spadła o 81,1 proc., do 24 942 egz., a "Przekroju" - o 22,6 proc., do 17 915 egz.
Spada sprzedaż tygodników z przedrukami: "Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś) – 337 013 egz. (spadek o 7,3 proc.); "Forum" (Polityka) – 13 411 egz. (spadek o 8,6 proc.).
Wzrost odnotowały dwa pisma katolickie: "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) – 150 397 egz. (wzrost o 5,9 proc.) i "Tygodnik Powszechny" – 18 122 egz. (wzrost o 6,4 proc.).
Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w samym marcu wyglądała następująco: "Newsweek Polska" – 133 105 egz. (wzrost o 24,2 proc.), "Polityka" – 128 754 egz. (wzrost o 6,3 proc.), "Sieci" – 103 927 egz., "Do Rzeczy" – 102 423 egz., "Wprost" – 67 854 egz. (spadek o 5,4 proc.), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 60 655 egz. (spadek o 15,1 proc.), "Uważam Rze" – 20 533 egz. (spadek o 84,3 proc.), "Przegląd" – 19 296 egz. (spadek o 5,8 proc.) i "Przekrój" – 17 708 egz. (spadek o 14,6 proc.).

 

 

AT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo