Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Maj 22, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Nowiny” i „Press” wygrały Konkurs na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2011 (zobacz galerię okładek)

Na Zamku Królewskim w Warszawie rozstrzygnięto po raz dziesiąty Konkurs Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront. W grupie gazet wygrały rzeszowskie „Nowiny”, zaś wśród czasopism zwyciężył miesięcznik „Press”. Nagrodę GrandFront Dekady otrzymały „Duży Format” i „Gazeta Wyborcza”.

„Nowiny” zostały nagrodzone główną nagrodą za pierwszą stronę wydania z 13 grudnia ub.r. poświęconą 30. rocznicy wprowadzenia stanu wojennego w Polsce. Zaprojektowali ją Krzysztof Ignatowicz i Filip Ignatowicz.
„Press” otrzymał GrandFront za okładkę do numeru wrześniowego, na której znalazło się zdjęcie zapowiadające wywiad z Danielem Passentem. Zaprojektował ją Michał Stasiak, fotografię wykonał Rafał Masłow, a producentem sesji jest Urszula Chrząstowska. Sam Daniel Passent krytykował tę okładkę. „Z serii zdjęć wybrano na okładkę to, na którym wyglądam jak stary żydowski pachciarz. A było takie, na którym wyglądam jak Bob Dylan” – powiedział w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej”.
Z okazji jubileuszu konkursu przedstawiciele redakcji wyłonili najlepsze okładki ostatniego dziesięciolecia. GrandFrontem Dekady wśród czasopism wyróżniono „Duży Format” za wydanie z 2005 roku z Władysławem Bartoszewskim, a wśród dzienników „Gazetę Wyborczą” (nr 57/2008) poświęconą śmierci Gustawa Holoubka.
GrandFront to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Nagroda sygnuje najlepsze pomysły związane z redagowaniem graficznym prasy, jednocześnie pokazując poziom wykorzystywanych w Polsce rozwiązań edytorskich.
Do tegorocznej edycji zgłoszono 472 prace, które rywalizowały o nagrody w 13 kategoriach (ich zwycięzcy otrzymują nagrody ArtFront). Najwięcej prac wpłynęło w kategorii pism branżowych (99 okładek), hobbystycznych (85 zgłoszeń) oraz czasopism i gazet lokalnych (50 stron tytułowych).
Laureatów wyłoniło trzydziestoosobowe jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej - dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Przy ocenie zgłoszonych prac jury kierowało się spójnością przekazu wizualnego i merytorycznego, poziomem realizacji graficznej oraz zgodnością stylistyczną z charakterem tytułu.
Laureaci nagród głównych oraz zwycięzcy w poszczególnych kategoriach nagrodzeni zostali statuetkami zaprojektowanymi przez rzeźbiarkę Hannę Jelonek z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Konkurs patronatem objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski. Partnerem strategicznym Konkursu był Ruch SA.
Najlepsze okładki wyłonione w poszczególnych kategoriach oglądać będzie można na wystawie przy ul. Foksal 3/5 w okresie od 25 maja do 7 czerwca 2012 roku. Ponadto zwycięskie prace prezentowane będą multimedialnie w salonach Empiku. Galerię najlepszych okładek prezentujemy poniżej. (GK)
 

 



 GrandFront Czasopsima: "Press" nr 9/2011


 GrandFront Gazety: "Nowiny" nr 240


 Art Front Gazety: "Gazeta Wyborcza" nr 235


 Gazety II miejsce: "Metro" nr 2108


 Gazety III miejsce: "Super Express" nr 94/2011


 ArtFront Dzienniki regionalne: "Nowiny" nr 240


 Dzienniki regionalne II miejsce: "Nowa Trybuna Opolska" nr 94/2011


Dzienniki regionalne III miejsce: "Głos Dziennik Pomorza" nr 9/2011


ArtFront Gazety i czasopisma lokalne: "Panorama Leszczyńska" nr 16/2011


Gazety i czasopisma lokalne II miejsce: "Tygodnik Podhalański" nr 34/2011


Gazety i czasopisma lokalne III miejsce: "Panorama Silesia" nr 11/2011


ArtFront Czasopisma opinii: "Wprost" nr 39/2011


Czasopisma opinii II miejsce: "Polityka" nr 15/2011


Czasopisma opinii III miejsce: "Polityka" nr 33/2011


ArtFront Magazyny Wielotematyczne: "Bluszcz" nr 31


Magazyny Wielotematyczne II miejsce: "Bluszcz" nr 32


Magazyny Wielotematyczne III miejsce: "Bluszcz" nr 39


ArtFront Popularne Czasopisma Poradnicze dla Kobiet: "M jak Mama" nr 1/2011


Popularne Czasopisma Poradnicze dla Kobiet II miejsce: "Claudia" nr 11/2011


Popularne Czasopisma Poradnicze dla Kobiet III miejsce: "Dziecko najważniejsze dla rodziców" nr 01/2011


ArtFront Czasopisma o Gwiazdach: "Viva!" nr 5/2011


Czasopisma o Gwiazdach II miejsce: "Viva!" nr 2/2011


Czasopisma o Gwiazdach III miejsce: "Viva!" nr 15/2011


ArtFront Czasopisma branżowe: "Press" nr 9/2011


Czasopisma branżowe II miejsce: "Press" nr 4/2011


Czasopisma branżowe III miejsce: "Architektura-Murator" nr 1/2011


ArtFront Czasopisma hobbystyczne: "ARTEON" nr 7/2011


Czasopisma hobbystyczne II miejsce: "Medytacja. Dla kogo? Po co ? Jak?" nr 1/2011


Czasopisma hobbystyczne III miejsce: "Beethoven Magazine" nr 13


ArtFront Czasopisma o domu i ogrodzie: "Weranda" nr 1/2011


Czasopisma o domu i ogrodzie II miejsce: "Weranda Country" nr 5/2011


Czasopisma o domu i ogrodzie III miejsce: "Czas na Wnętrze" nr 09/2011


ArtFront Czasopisma motoryzacyjne: Classic Auto nr 10/2011


Czasopisma motoryzacyjne II miejsce: "Top Gear" nr 09/2011


Czasopisma motoryzacyjne III miejsce: "Top Gear" nr 11/2011


ArtFront Czasopisma komputerowe: "Computerworld" nr 24


Czasopisma komputerowe II miejsce: "Computerworld raport" (wrzesień/2011)


Czasopisma komputerowe III miejsce: "PSX Extreme" nr 9/2011


ArtFront Magazyny offowe: "Malemen" nr 9/2011


Magazyny offowe II miejsce: "HERITO" nr 3/2011


Magazyny offowe III miejsce: "Czasopismo kulturalno-artystyczne Lamus" nr 1/7


GrandFront Dekady Gazety: Gazeta Wyborcza nr 57/2008


GrandFront Dekady Czasopisma: Duży Format nr 24/2005

 

 

(22.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Maj 23, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sukces świątecznego ”Bilda”

Koncern medialny Axel Springer poinformował, że pilotażowy projekt świątecznego wydania dziennika ”Bild” zakończył się sukcesem i nie wykluczył kolejnych edycji gazety w święta.

Springer podał, że wydanie ”Bilda” z 1 maja sprzedało się w nakładzie przekraczającym 500 tys. egz. Dodatkowo około 700 tys. egz. rozprowadzono bezpłatnie. Koncern podkreślił, że jest zadowolony z tych wyników i nie wykluczył kontynuowania projektu świątecznej wersji dziennika. 
W dni powszednie ”Bild” sprzedaje średnio 2,6 mln egz., a w niedzielę – 1,3 mln egz. (LL)
 

(23.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo