Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 14, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen sponsorem polskich siatkarzy - duże wyzwanie

Marka Orlen została drugim, obok marki Plus (Polkomtel SA), sponsorem polskiej siatkówki.

PKN Orlen SA podpisał umowy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Profesjonalną Ligą Piłki Siatkowej. Do Igrzysk Olimpijskich w 2016 roku polskie reprezentacje narodowe kobiet i mężczyzn będą miały dwóch równorzędnych sponsorów: Plus i Orlen. Obie marki będą również sponsorami tytularnymi rozgrywek ligowych kobiet i mężczyzn. Ostateczne nazwy obu lig zostaną ogłoszone przed rozpoczęciem sezonu.
Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa agencji marketingu sportowego Sport Management Polska, Orlen kojarzony jest głównie ze sponsoringiem sportów motorowych i sponsoring siatkówki będzie dla niego dużym wyzwaniem. - Wystarczy wspomnieć sponsorskie kontakty Orlenu z drużyną piłkarską z Płocka albo piłką ręczną. Marka była wtedy stosunkowo mało skuteczna - mówi Kita. Dodaje, że problemem Orlenu może być brak zbieżności i wzajemnego przełożenia się atrybutów marki Orlen na atrybuty dyscypliny, jaką jest siatkówka. Zdaniem Grzegorza Kity powiązanie obu jest mało oczywiste i Orlen będzie musiał być bardzo aktywny i kreatywny, żeby zbudować i umocnić skojarzenie marki z tym sportem. Poza tym, jak zauważa, Orlen zaczyna sponsoring siatkówki w bardzo trudnym momencie. - Dziś polska siatkówka jest w odwrocie. Całą śmietankę wizerunkową, związaną z sukcesami polskich siatkarzy, spił Plus - mówi Grzegorz Kita.
Sponsoring Orlenu i Plusa obejmie nie tylko Igrzyska Olimpijskie, ale również Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn w 2013 roku, a w 2014 roku Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn. Oba turnieje odbędą się w Polsce.
PKN Orlen sponsoruje imprezy siatkarskie od 2009 roku. W ub.r. był obecny na najważniejszych turniejach siatkówki plażowej i wybranych meczach rangi międzynarodowej halowej piłki siatkowej. W nadchodzącym sezonie planuje zaangażowanie w wybrane turnieje siatkówki plażowej. Dodatkowo spółka podpisała indywidualny kontrakt sponsorski z najlepszym polskim duetem siatkarskim rywalizującym w turniejach plażowych najwyższej rangi: Grzegorzem Fijałkiem i Mariuszem Prudlem. (TW, PR)

(14.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 14, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Peugeot zatrudnił Kominka do testowania auta (wideo)

Peugeot Polska do promocji nowego modelu 208 wykorzystuje blogera Kominka, który testuje auto.

Jak podaje firma, zatrudnienie Kominka, który nie jest ekspertem motoryzacyjnym, było obliczone na wywołanie kontrowersji. "Czy bloger, który nie jest fanem lub ekspertem motoryzacji, to dobra osoba do udziału w takiej akcji? Czy Kominek dobrze zrobił, rozpoczynając współpracę z kolejną dużą marką? Wreszcie, czy to przyniesie marce Peugeot oczekiwane efekty?" - pyta Peugeot i sam na to pytanie odpowiada. "Testy dostępne w mediach motoryzacyjnych pozwalają tylko częściowo poznać auto. Samochód to dla wielu osób coś więcej niż osiągi, czy stylistyka. Szukaliśmy sposobu, by konsumenci mogli poznać Peugeot 208 w zupełnie inny, nowy sposób" - informuje dyrektor marketingu Peugeot Polska Guillaume De Bienassis.
Za koncepcję akcji i współpracę na linii Peugeot - Kominek odpowiada agencja Euro RSCG Digital. (TW, PR)

(14.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY