Temat: odpowiedzialny biznes

Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Polpharma - Dla trójstronnych korzyści

Pracownicy Polpharmy chętnie angażują się w działania wolontariackie, zgodnie z mottem firmy „Ludzie pomagają ludziom”

Od 2013 roku we wszystkich lokalizacjach Grupy Polpharma w Polsce rozwijany jest Program Wolontariatu Pracowniczego na zasadzie konkursu grantowego. Właśnie odbywa się jego 5. edycja.

Celem Programu jest zachęcenie pracowników do zaangażowania społecznego, wsparcie zgłoszonych przez nich inicjatyw i odpowiedź na potrzeby zidentyfikowane w społecznościach lokalnych. Zakłada on coroczne dofinansowanie 20 najciekawszych projektów zaproponowanych przez pracowników w kategoriach: zdrowie i profilaktyka zdrowotna, poprawa jakości życia, edukacja i wyrównanie szans, pomoc humanitarna, rozwój lokalny i ekologia.

Do tej pory w ramach Programu zrealizowano 100 projektów wolontariackich. Ponad 500 pracowników spędziło ponad 10 tys. godzin na działaniach na rzecz dzieci, seniorów, chorych, niepełnosprawnych i innych beneficjentów.

Działalność wolontariacka w Polpharmie to jednak nie tylko konkurs grantowy. W ramach wolontariatu akcyjnego prawie 200 menedżerów marketingu i sprzedaży co roku remontuje wybrany ośrodek lub organizuje wydarzenie specjalne. W ub.r. był to wyjątkowy dzień dzielenia się pasjami z podopiecznymi domów dziecka i MOPS w Sieradzu. Z kolei w 2015 roku ponad 700 pracowników wzięło udział w sztafecie przez całą Polskę z okazji 80-lecia Polpharmy i „wybiegało” ponad 500 wyjazdów wakacyjnych dla wychowanków domów dziecka z czterech województw, w których firma ma swoje zakłady. Pracownicy chętnie angażują się również w programy świąteczne – spełniają prośby dzieci z domów dziecka, rodzin zastępczych i zakładów opiekuńczych, wyrażone w listach do Świętego Mikołaja. Od 2007 roku przygotowali prawie 2,5 tys. indywidualnie adresowanych prezentów.

Poza znaczącą wartością dla beneficjentów Polpharma dostrzega również inne ważne korzyści, jakie płyną z realizacji wolontariatu pracowniczego. Pierwsze to te zewnętrzne, takie jak: rozwój współpracy z lokalnymi społecznościami, umacnianie reputacji i zaufania, budowanie pozytywnych skojarzeń z marką. Ale firma zyskuje także korzyści wewnętrzne, np. dzięki zaangażowaniu w wolontariat rośnie identyfikacja pracowników z wartościami firmy, odkrywani są też w niej ukryci dotychczas liderzy i sprawni organizatorzy. Z kolei sami pracownicy zauważają, że dzięki projektom społecznym łatwiej im się integrować, zyskują satysfakcję z wykonywania rzeczy ważnych i pożytecznych. Działalność społeczna może być dla nich drogą do samorealizacji czy wyrwania się z rutyny dnia codziennego.

Efekty 

100 projektów wolontariackich zrealizowano dzięki grantom od Polpharmy od 2013 roku

Ponad 10 tys. godzin przepracowali pracownicy firmy na rzecz dzieci, seniorów, niepełnosprawnych i innych beneficjentów

Prawie 2,5 tys. indywidualnie adresowanych paczek od Świętego Mikołaja przygotowali wolontariusze od 2007 roku

Kontakt

Magdalena Rzeszotalska,
dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i CSR 
tel. 58 563 80 52
csr@polpharma.com

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo