Temat: odpowiedzialny biznes

Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Żywiec Zdrój - Dbamy o naturę

Nasze działania służą ochronie naturalnych zasobów wodnych

W tym roku zrealizowaliśmy 9. już edycję programu „Po stronie natury”, w ramach którego ŻYWIEC ZDRÓJ wraz z partnerami: Lasami Państwowymi, Polskim Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym i Fundacją Ekologiczną Arka działa na rzecz ochrony zasobów naturalnych i do tego samego angażuje Polaków. Aby chronić naturalne zasoby wodne, z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach posadzono już szósty milion drzew. Do działań na rzecz natury zachęcała ambasadorka programu Martyna Wojciechowska oraz dzieci, dla których te działania mają szczególne znaczenie.

Press

Pochodząca z natury woda jest optymalna dla naszego zdrowia, a żeby mógł ją pić każdy, również w przyszłości, już dziś trzeba chronić jej zasoby. W Polsce są one ograniczone – mamy trzy razy mniej czystej wody pitnej, niż wynosi średnia europejska. Dlatego partnerzy programu „Po stronie natury” sadzą drzewa, angażując w to również konsumentów.

Projekt realizowany jest od 2009 roku. Przez ten czas wciąż go rozwijamy. W tym roku po raz pierwszy odbyła się akcja konsumencka, w ramach której wystarczyło wpisać specjalny kod spod etykiety wody Żywiec Zdrój na Postronienatury.pl i zadedykować drzewo bliskiej osobie, by doświadczeni leśnicy z Lasów Państwowych posadzili to drzewo w naszym imieniu. Nasadzenia odbyły się na specjalnie przygotowanym terenie w Nadleśnictwie Ujsoły oraz Mirosławiec.

Press

Innym ważnym działaniem, realizowanym po raz pierwszy w historii programu, była współpraca z siecią Biedronka. W aż 100 punktach, zlokalizowanych przed sklepami Biedronki na terenie całego kraju, można było otrzymać sadzonkę drzewa w zamian za plastikowe butelki. Tak jak w zeszłym roku rozdawaliśmy też sadzonki na piknikach organizowanych w największych miastach Polski. Dodatkowo eksperci z Lasów Państwowych wyjaśniali, jak posadzić i pielęgnować drzewka zgodnie ze sztuką.

Kontynuowane jest również inne, znane z dotychczasowych edycji programu, ważne działanie na rzecz natury – odnawianie szlaków górskich w Beskidach. Zrealizowaliśmy je wspólnie z Polskim Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym. Organizowany jest też konkurs grantowy „Inicjatywy Społeczne PSN”, poprzez który dofinansowane zostaną najciekawsze inicjatywy ekologiczne.

Wydarzeniem wieńczącym sadzenie miliona drzew był wielki finał zorganizowany 11 czerwca w Warszawie.

„Po stronie natury” to program będący integralną częścią marki. To właśnie drzewa mają bowiem największy wpływ na zasoby wody pitnej w naturze, które w Polsce są ograniczone. ŻYWIEC ZDRÓJ, największy producent na rynku napojów bezalkoholowych i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w Polsce według badania reputacji prowadzonego przez MillwardBrown, ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności: od tworzenia produktu, poprzez dobór dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to właśnie „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Efekty

6 mln drzew posadzonych zostało do tej pory w ramach akcji „Po stronie natury”

1 tys. km szlaków górskich w Beskidach odnowiliśmy wspólnie z PTTK

150 tys. dzieci zostało w tym roku ambasadorami akcji „Listy dla Ziemi”

Kontakt

Magdalena Konowrocka
magdalena.konowrocka@danone.com

Martyna Węgrzyn
martyna.wegrzyn@danone.com

Monika Piekarska
monika.piekarska@danone.com

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo