TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanały tematyczne coraz śmielej wdzierają się na terytorium wielkiej czwórki

Inwestycje w duże produkcje nadal gwarantują głównym telewizjom ratingi, ale kanały tematyczne coraz śmielej wdzierają się na terytorium wielkiej czwórki. Jest tak już nie tylko poza głównymi sezonami, ale także wtedy, kiedy największe stacje uruchamiają swoje premierowe ramówki. TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN walczą więc już tylko o utrzymanie pozycji.

W ujęciu całodobowym w grupie ogólnej (4+) największe straty poniosła w marcu Jedynka, której udział w rynku był 10,6 procent mniejszy w porównaniu z marcem 2015 roku. Rok wcześniej spadek tej stacji był zaledwie jednoprocentowy. Odwrotną tendencję widać w przypadku Dwójki, która zmniejszyła stratę do 4,9 proc. (z 6,6 proc. rok wcześniej). Z głównych telewizji komercyjnej zdecydowanie więcej stracił Polsat (10,2 proc. mniejszy udział niż w ub.r.) niż TVN (spadek o 7,8 proc.). Myślę, że TVN zakładał lepsze efekty wcześniejszego startu wiosennej ramówki, ale i tak uważam, że wprowadzenie nowych programów już w lutym opłaciło się TVN, dając stacji rozpęd do rywalizacji o widzów w marcu.
Zyskały wszystkie grupy kanałów tematycznych. Najdynamiczniejszy rozwój widać w przypadku tematyków Polsatu. Ta grupa kanałów zwiększyła swój udział o 12,1 proc. w porównaniu do wyniku z marca ub.r. Kanały z Premium TV (Grupa TVN) wzrosły o 6,8 proc., a stacje tematyczne Telewizji Polskiej – o 4,8 proc.
W grupie komercyjnej największe straty zanotowały główne anteny TVP: Jedynka spadła o 15,7 proc., a Dwójka o 8,3 proc. Polsat spadł tu dużo bardziej niż TVN – odpowiednio 8 proc. i 4,3 proc. W grupie komercyjnej bardzo dobrze radzą sobie kanały tematyczne TVP, które zanotowały 12,9 proc. wzrostu. Podobną dynamikę – 12,7 proc. - mają kanały Polsatu. Nieznaczny wzrost – 2,3 proc. - widać w przypadku Premium TV.
(zebr. RUT)

(04.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.