Zapisz się na:
Pressletter
Samo wejście
Samo wejście "Business Insidera" do Polski nie gwarantuje mu sukcesu
Mateusz Nowak, wydawca Spider`s Web
2015-07-29

Na wieść o możliwym wejściu "Business Insidera" do Polski zareagowałem ze sporym entuzjazmem, ale również z dozą niepewności. "BI" to jakość sama w sobie i jest wzorem dla wielu mediów na całym świecie. A to za sprawą niespotykanego zmysłu, pozwalającego na ugryzienie nośnych tematów od dosłownie każdej strony. Często od takiej, o jakiej nie pomyślała konkurencja.

"BI" dostarcza stosunkowo niewielu newsów własnych i bazuje na tym, co przywiozą inni. W praktyce "BI" nie powiela jednak czyjejś pracy, a podchodzi do tematów w charakterystyczny dla siebie sposób. Redaktorzy "BI" potrafią przygotować kilka publikacji na podstawie jednego newsa i tylko pozornie są one na ten sam temat. To niewątpliwy atut, który może przełożyć się na sukces, również na rynku polskim.

To czy "BI" uda się zbudować mocną redakcję nad Wisłą, zależy głównie od tego, na jakiej tematyce się skupi. Czy będzie poświęcał odpowiednią uwagę lokalnym zjawiskom, czy też postawi na międzynarodowe tematy, co zapewne będzie na początku łatwiejsze, ze względu na rozbudowaną globalnie siatkę współpracowników.  Pojawia się też pytanie, czy "BI" będzie budował od zera redakcję w Polsce, czy nawiąże współpracę z którymś z obecnych już na rynku wydawców. Często kilka mocnych nazwisk może pomóc ustawić i utrzymać odpowiednio wysoki poziom całego zespołu redakcyjnego.

Samo wejście na polski rynek dużego gracza z zagranicy o niczym jeszcze nie przesądza. Nie zapominajmy, że swego czasu Engadget - mocny gracz na rynku serwisów technologicznych - wszedł do Polski i… równie szybko się z niej wycofał. Polski Internet bywa hermetyczny i nie zawsze kupuje to, co przychodzi z Zachodu. I choć Facebook wyparł Naszą Klasę, to już eBay nie poradził sobie z Allegro, a PayPall nie zmienił sposobu w jaki Polacy płacą cyfrowo. (zeb. JM)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Zmiana w NetTracku to krok w kierunku urealnienia wyników
Michał Gąś, senior digital manager w OMD Digital
Wycieki danych do Internetu będą coraz częstsze
Piotr Stasiak, digital media manager w Grupie Onet-RASP

Wcześniejsze opinie

Dwa nowe tygodniki znikną z rynku
Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny „Super Expressu”
Zmienionym
Aneta Martynów, redaktor naczelna "Women's Health" i "Men's Health"
Oferta publiczna internetowej spółki medialnej to test dla rynku
Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl
Wydawca
Michał Kobosko, dyrektor polskiego biura Atlantic Council

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Najnowszy numer

Okładka Press

Wszystkie role Lizuta

Jak dziennikarz religijny „Gazety Wyborczej” stał się współpracownikiem Kuby Wojewódzkiego i celebrytą.

Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Facebook: padł rekord miliarda użytkowników w ciągu jednego dnia

Serwis społecznościowy Facebook poinformował w czwartek, że po raz pierwszy został osiągnięty pułap miliarda użytkowników w ciągu jednego dnia. Rekord został pobity w poniedziałek - podał założyciel Facebooka Mark Zuckerberg.

Dziennikarze szantażowali króla Maroko

Dwoje znanych francuskich dziennikarzy śledczych zostało aresztowanych pod zarzutem próby szantażowania króla Maroko.

Czy smartfony zastąpią komputery?

Jeszcze kilka lat temu taki scenariusz wydawał się nieprawdopodobny - smartfon w roli komputera? Nonsens. Co prawda na rynku pojawiały się akcesoria, dzięki którym można było inteligentny telefon przekształcić w substytut peceta, ale nie odniosły one spektakularnego sukcesu. Czas jednak nie stoi w miejscu - technika poszła naprzód, a temat podjął gigant rynku IT.

WP, Onet i Interia walczą nie tylko o Megapanel, ale też o e-commerce

Interia, długo nie tylko nie reagowała na agresywną politykę Onetu i WP, które w zeszłym roku szalały na zakupach, rywalizujac o pierwsze miejsce w Megapanelu, ale nawet otwarcie krytykowała badanie. I choć nie przeszkadzało jej to odtrąbić sukcesu, gdy wreszcie znalazła się przed Gazetą, to faktycznie nie dała się ponieść atmosferze.

Nasze debaty

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor stron WWW
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine