Zapisz się na:
Pressletter
Samo wejście
Samo wejście "Business Insidera" do Polski nie gwarantuje mu sukcesu
Mateusz Nowak, wydawca Spider`s Web
2015-07-29

Na wieść o możliwym wejściu "Business Insidera" do Polski zareagowałem ze sporym entuzjazmem, ale również z dozą niepewności. "BI" to jakość sama w sobie i jest wzorem dla wielu mediów na całym świecie. A to za sprawą niespotykanego zmysłu, pozwalającego na ugryzienie nośnych tematów od dosłownie każdej strony. Często od takiej, o jakiej nie pomyślała konkurencja.

"BI" dostarcza stosunkowo niewielu newsów własnych i bazuje na tym, co przywiozą inni. W praktyce "BI" nie powiela jednak czyjejś pracy, a podchodzi do tematów w charakterystyczny dla siebie sposób. Redaktorzy "BI" potrafią przygotować kilka publikacji na podstawie jednego newsa i tylko pozornie są one na ten sam temat. To niewątpliwy atut, który może przełożyć się na sukces, również na rynku polskim.

To czy "BI" uda się zbudować mocną redakcję nad Wisłą, zależy głównie od tego, na jakiej tematyce się skupi. Czy będzie poświęcał odpowiednią uwagę lokalnym zjawiskom, czy też postawi na międzynarodowe tematy, co zapewne będzie na początku łatwiejsze, ze względu na rozbudowaną globalnie siatkę współpracowników.  Pojawia się też pytanie, czy "BI" będzie budował od zera redakcję w Polsce, czy nawiąże współpracę z którymś z obecnych już na rynku wydawców. Często kilka mocnych nazwisk może pomóc ustawić i utrzymać odpowiednio wysoki poziom całego zespołu redakcyjnego.

Samo wejście na polski rynek dużego gracza z zagranicy o niczym jeszcze nie przesądza. Nie zapominajmy, że swego czasu Engadget - mocny gracz na rynku serwisów technologicznych - wszedł do Polski i… równie szybko się z niej wycofał. Polski Internet bywa hermetyczny i nie zawsze kupuje to, co przychodzi z Zachodu. I choć Facebook wyparł Naszą Klasę, to już eBay nie poradził sobie z Allegro, a PayPall nie zmienił sposobu w jaki Polacy płacą cyfrowo. (zeb. JM)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Zmiana w NetTracku to krok w kierunku urealnienia wyników
Michał Gąś, senior digital manager w OMD Digital
Wycieki danych do Internetu będą coraz częstsze
Piotr Stasiak, digital media manager w Grupie Onet-RASP

Wcześniejsze opinie

Dwa nowe tygodniki znikną z rynku
Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny „Super Expressu”
Zmienionym
Aneta Martynów, redaktor naczelna "Women's Health" i "Men's Health"
Oferta publiczna internetowej spółki medialnej to test dla rynku
Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl
Wydawca
Michał Kobosko, dyrektor polskiego biura Atlantic Council

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Najnowszy numer

Okładka Press

Wszystkie role Lizuta

Jak dziennikarz religijny „Gazety Wyborczej” stał się współpracownikiem Kuby Wojewódzkiego i celebrytą.

Jedynki gazet

Gazeta Wyborcza

Przegląd mediów

Pogrzeb Jana Kulczyka. W kościele tylko ekipa Polsatu

Podczas środowego pogrzebu Jana Kulczyka do kościoła na Wzgórzu św. Wojciecha wejdzie nie tylko rodzina zmarłego biznesmena i zaproszeni goście, ale też dziennikarze Polsatu

10 najlepiej zarabiających pisarzy

Magazyn „Forbes” opublikował nową listę najlepiej zarabiających pisarzy świata. Na czele znalazł się James Patterson, na którego konto wpłynęło 89 mln USD.

Android TV – mobilny system na telewizorze

Android opanował świat smartfonów. Mobilny system Google’a oferuje tysiące gier i aplikacji oraz sporo możliwości. Wyszukiwarkowy gigant chce być wszędzie w zegarkach, samochodach oraz telewizorach. Android TV jest już w sklepach. Sprawdzamy, czy jest równie potężny co jego smartfonowa wersja.

Nasze debaty

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
fotoreporter
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine