Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Marzec 16, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

To koniec pewnej epoki na polskim rynku

Przejęcie kontroli nad TVN przez Scripps Networks to koniec pewnej epoki na polskim rynku mediów, ale nie oznacza natychmiastowej zmiany w konkurencyjnym krajobrazie.

Po raz pierwszy zmienia się właściciel jednej z trzech rodzimych grup telewizyjnych (TVN, Polsat, TVP). Jednak układ sił na polskim rynku telewizyjnym pozostaje bez zmian - w przeciwieństwie do kilku wielkich, międzynarodowych koncernów zabiegających wcześniej o względy akcjonariuszy TVN (Time Warner, Vivendi, Discovery/Liberty Media, Axel Springer, Bauer), Scripps Network nie posiada aktywów w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej, a tym samym nie będzie mógł uzyskać synergii programowej i/lub marketingowej w ramach grupy działającej w różnych sektorach mediów.
Determinacja Scripps Networks i premia zapłacona za kontrolę nad TVN oznacza jednak że nowy właściciel mierzy wysoko, a jego ambicje wychodzą daleko poza tworzenie kolejnych kanałów telewizyjnych typu lifestyle. Po programingowej umowie z BBC nadszedł czas na bardziej materialną ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Możliwe, że ze Scripps Networks grupa TVN wykaże się większą aktywnością na rodzimym i regionalnym rynku niż jako część gasnącego ITI lub jednego z globalnych koncernów medialnych.

(16.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.