Zapisz się na:
Pressletter
Muzo.tv szuka swojego charakteru
Muzo.tv szuka swojego charakteru
Jarosław Burdek, dyrektor programowy Tele 5 i Polonii 1
2014-10-21

Projekt pod wspólną marką Muzo zakładający synergię telewizji, radia i Internetu w obszarze muzyki jest bardzo dobrym pomysłem, problem tkwi w ogromnej liczbie szczegółów.

Według zapowiedzi, Muzo.tv (nadaje od 26 września 2014) ma być nawiązaniem do najlepszych lat telewizji muzycznych. Widać to w przyjętym dla stacji sposobie produkcji telewizyjnej, jednak model, gdzie 20 lat temu na blueboksie, a dziś na greenboksie zapowiada się teledyski, jest już mocno passe. Trzeba też pamiętać, że w swoim najlepszym okresie MTV wyróżniało się przede wszystkim niezwykłą kreatywnością i kosmicznymi osobowościami prezenterów, więc taki punkt odniesienia jest naprawdę wysoko zawieszoną poprzeczką.

Muzo.tv szuka swojego charakteru, widać problem z doprecyzowaniem profilu muzycznego. Sądzę, że twórcy stacji dopiero testują różne pomysły i stąd wrażenie dość chaotycznego miksu teledysków. Kreatywne korzenie tej telewizji pochodzą z Radia Eska Rock, które mimo wszystko było stacją niszową, a jej sukces opierał się na radiowym duecie XXI wieku Wojewódzki-Figurski. Bez tych osobowości przeniesienie pozostałych elementów „jeden do jednego” to chyba trochę za mało jak na możliwości Polsatu.

Jednak na razie najważniejszym problemem Muzo.tv jest bycie obok trendów rynkowych. To główny powód niskiej oglądalności (w dniach 26 września – 19 października br. kanał miał 0,02 proc. udziału w rynku, dane Nielsen Audience Measurement - przyp. red.)). Obecnie dominują stacje sformatowane na wszelkie odmiany muzyki tanecznej i jakiekolwiek odstępstwo od tej reguły niestety kończy się niepowodzeniem. Trzeba trochę czasu, aby widownia szukająca bardziej wyrafinowanych dźwięków, zauważyła potrzebę obcowania z nową stacją.

Generalnie w warunkach nadawcy komercyjnego praktycznie niewykonalne jest stworzenie ambitnej telewizji muzycznej, chyba że szefowie Polsatu zakładają, że Muzo.tv to projekt stricte wizerunkowy i oglądalność ma znaczenie drugoplanowe. Nie do końca w to wierzę, za to jestem przekonany, że znalezienie modelu telewizji muzycznej zarówno interesującej i nieszablonowej, jak i skutecznie walczącej o słupki z mało wyszukaną konkurencją, jest mimo wszystkich trudności absolutnie możliwe.

Jarosław Burdek był dyrektorem programowym telewizji muzycznej Atomic TV, MTV oraz kanałów 4fun Media.

(zebr. KOZ)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Time Warner wydaje się najbardziej oczywistym kupcem TVN
Łukasz Wachełko, analityk w Wood & Company

Wcześniejsze opinie

Nowy naczelny „Forbesa” nie da sobie wejść na głowę
Jakub Kurasz, dyrektor ds. komunikacji i doradztwa biznesowego PwC
Dzięki Biqdata.pl Agora wykształci sobie specjalistów od data science
Stanisław M. Stanuch, dziennikarz & data scientist
Na rynku prasy w Kujawsko-pomorskiem będzie podobnie jak w Krakowie
Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy
Konsolidacja rynku nieunikniona
Adam Wojdyło, szef Piano Media w Polsce, były prezes Polskich Badań Czytelnictwa

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Przegląd mediów

Polski ISBN wychodzi z analoga

Dotąd królowały metody rodem z poprzedniego wieku: pisma, pieczątki, listy polecone. Teraz wystarczy założyć konto w serwisie prowadzonym przez Bibliotekę Narodową i w 24 godziny od poprawnie przesłanego zgłoszenia otrzymać pulę numerów ISBN, o jaką się ubiegamy.

Podatek od internetu

Polak i Węgier to, zgodnie ze znanym powiedzeniem, przedstawiciele podobnych narodów. Oby tym razem nie okazało się, że nas czeka to samo, co Węgrów.

Efekt balansowania na granicy fikcji i rzeczywistości

Fikcja jest zjawiskiem, z którym najczęściej mamy do czynienia w przypadku literatury lub filmu. Odpowiednia transformacja faktów umożliwia wykreowanie świata niezależnego wobec rzeczywistości. Na tej właśnie zasadzie powstają fikcyjne postacie, sytuacje, zjawiska, także wspomniane światy. Co jednak w sytuacji, gdy wytworem fikcji jest firma, której efekty pracy możemy doświadczać… w rzeczywistości?

Kampanie blogowe: ING Bank Śląski – „Liczą się ludzie”

Obserwuję, że kampanie blogowe stają się istotnym elementem działań reklamowych. A grono blogerek i blogerów występujących w kampaniach blogowych, poszerza się o nowe osoby, co tym bardziej cieszy.

Najnowszy numer

Okładka Press

800 stron na noc

To tylko tak zgrabnie wygląda w powiedzeniu Oscara Wilde’a, że pisać o książce, którą się przeczytało, to żadna sztuka

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

dziennikarz prasowy
webdesigner
grafik dtp
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine