Zapisz się na:
Pressletter
Dzięki Biqdata.pl Agora wykształci sobie specjalistów od data science
Dzięki Biqdata.pl Agora wykształci sobie specjalistów od data science
Stanisław M. Stanuch, dziennikarz & data scientist
2014-09-26

Serwis Biqdata.pl z dziennikarstwem danych to świetny ruch "Gazety Wyborczej". Jako pierwszy w Polsce z pewnością będzie wzorem dla innych

W Agorze bardzo dobrze odrobili lekcję z zagranicznych doświadczeń i od razu powstał zespół składający się z dziennikarzy, grafików i programistów – potrafiących pracować z danymi, którzy wspólnie tworzą materiały uzupełniając swoje kompetencje. Bardzo dobry jest również dobór tematów i objętość tekstów. Powinny być dla każdego i nie za długie.

Biqdata.pl to też pierwszy przypadek w naszym kraju, gdy wydawca internetowy nie boi się korzystać na taką skalę z ogólnodostępnych w Internecie narzędzi. Autorzy wykorzystują nie tylko nieśmiertelnego Datawrappera ale również StoryMap.js, Infogr.am czy Cartodb.

Dla wydawcy zaletą takiego serwisu jest unikalny kontent. Co prawda dane są publicznie dostępne, ale istotą dziennikarstwa danych jest ich zrozumienie i  zaprezentowanie w zrozumiały dla czytelnika sposób umożliwiający przy tym czytelnikowi samodzielną eksploracje informacji. Takiej prezentacji danych, konkurencja nie może w  prosty sposób skopiować.

Dzięki doświadczeniom z Biqdata.pl wydawca wykształci sobie specjalistów od data science, których w Polsce jest niezmiernie mało,  pozna metody i tę wiedzę będzie mógł potem klonować w redakcjach lokalnych.

Nie rozumiem zamknięcia serwisu za paywallem. Bardzo ogranicza to promocję i propagowanie interaktywnych materiałów. Chyba lepsze dla serwisu byłoby powszechne udostępnienie go do końca roku i dopiero gdy serwis nabierze krzepy zamknięcie go za paywallem.

fot. Krzysztof Karolczyk

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Na rynku prasy w Kujawsko-pomorskiem będzie podobnie jak w Krakowie
Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy
Konsolidacja rynku nieunikniona
Adam Wojdyło, szef Piano Media w Polsce, były prezes Polskich Badań Czytelnictwa

Wcześniejsze opinie

Sponsoring piłkarzy ma się nijak do bankierów w melonikach
Karol Gajewski, managing & advertising ace w ACEpm
Wydawcy zmieniają grupę komercyjną, bo tracą młodych czytelników
Lucyna Koba, deputy media director w domu mediowym Lowe Media
Antyradio ma szansę na 1,5 proc. udziału w rynku
Leszek Kozioł, prezes Radia Eska i wiceprezes Grupy Radiowej Time

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Przegląd mediów

Mobilna moda zmienia nasze przyzwyczajenia

Już w 2015 r. tablety prześcigną w globalnej sprzedaży pecety, a popyt na smartfony sięgnie 1,3 mld sztuk. Boom na urządzenia mobilne wpływa na styl życia.

Nieczyste zagrywki wielkich korporacji. Jak walczą ze sobą Samsung i Apple?

Każda kolejna premiera nowych iPhone’ów to bardzo pracowity okres zarówno dla firmy z Cupertino, jak i jej największego konkurenta. W czasie, gdy CEO Apple Tim Cook prezentuje dziennikarzom i wielbicielom „jabłka” możliwości swojego najnowszego urządzenia, w ciemnych zakamarkach jednego z biurowców Samsunga powstaje już koncepcja prześmiewczych reklam, które mają zdyskredytować produkt wielkiego konkurenta.

Money.pl najbardziej opiniotwórczym portalem biznesowym

Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, które media są najbardziej opiniotwórcze. Właśnie został opublikowany raport za sierpień 2014 roku. Najczęściej cytowanym portalem biznesowym był Money.pl, najchętniej przywoływaną gazetą Wprost, a telewizją - TVN 24.

Nixie – osobisty dron noszony na nadgarstku. To lepsze od smartwatcha!

Do ubieralnej elektroniki zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale właśnie powstała nowa kategoria takiego sprzętu. Twórcy miniaturowego drona Nixie zaprojektowali go w pomysłowy sposób – użytkownik może nosić go na nadgarstku jak zegarek.


Najnowszy numer

Okładka Press

Patrzony

Próbuję złamać pewien standard dziennikarstwa w Polsce. Szukam poza mainstreamem – mówi Renacie Gluzie Rafał Betlejewski.

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor stron WWW
reporter telewizyjny
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine