Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Fundusz Ziobry płacił też mediom uchodzącym za niezależne  |  TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jako czytelnik mam problem z ”Wprost Biznes”

Piotr Stasiak

”Wprost Biznes” wygląda na próbę rozszerzenia marki ”Wprost” na nowy obszar i z punktu widzenia wydawcy może to być próba udana, o ile tylko znajdzie się choć kilku reklamodawców, którzy za niewielkie pieniądze skuszą się na ten koncept. Dla biura reklamy może to być raczej uzupełnienie portfolio oferty reklamowej, niż jej główny motor. 

Proszę zauważyć, że jest to projekt generujący bardzo niskie koszty - przede wszystkim przez elektroniczną dystrybucję. Doliczyłem się zaledwie sześciu dużych tekstów i kilku mniejszych, plus sporo zestawień redakcyjnych notek i ciekawostek. Trzy duże, główne teksty w numerze, napisali autorzy zewnętrzni (Rafał Zasuń, Kamil Nadolski, Janusz Rolicki). Są też inne teksty pozyskane ”z miasta” na przykład spory komentarz rynkowy głównego analityka domu maklerskiego X-Trade Brokers oraz sylwetka Adama Jassera, nowego szefa UOKiK. Jest też spory tekst z recyclingu - przeredagowana sylwetka Lecha Grobelnego z ”Wprost” z 1990 roku. Bardzo oryginalny pomysł, ciekawe, ile takich sylwetek ma jeszcze "Wprost" w swym archiwum, ale myślę, że sporo.
Czyli oprócz niskich kosztów wydania mamy relatywnie niskie koszty pozyskania treści. Tymczasem reklamy są trzy: TP-Link, duży partner w postaci Orlenu oraz reklama KGHM Polska Miedź. Na poziomie finansowym może to się spinać. 
Jako czytelnik mam jednak z ”Wprost Biznes” większy problem, bo nie za bardzo wiem, dlaczego miałbym za to dodatkowo na moim tablecie zapłacić? Wygląda jak dodatek specjalny lub wkładka, które czasami wypadają z głównego ”Wprost” lub są w niego wszyte, która nagle zmutowała w oddzielny magazyn (i to formalnie za 4 zł). Brak tu na razie świeżości tematów i duszy - na przykład trzymania ręki na pulsie jeśli chodzi o nowe technologie i biznes internetowy - które ma np. ”Bloomberg Businessweek”.

(03.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.