Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 05, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakty" wygrywają już nie tylko z "Wiadomościami", ale także z "Teleexpressem"

(fot. pixabay.com)

W kwietniu br. najchętniej oglądanym telewizyjnym programem informacyjnym były "Fakty" TVN. "Wiadomości" TVP 1 przegrywają z serwisem TVN już trzeci miesiąc z rzędu. W porównaniu z kwietniem ub.r. straciły 753 tys. widzów.

"Fakty" oglądało w TVN w kwietniu br. średnio 3,07 mln widzów – i był to jedyny spośród programów informacyjnych głównych stacji, który zwiększył widownię w porównaniu z kwietniem ub.r. - o 123 tys. osób. Drugie miejsce zajął "Teleexpress" TVP 1, który przyciągał średnio 2,84 mln widzów (505 tys. mniej niż rok temu). "Wiadomości" TVP 1 miały średnio 2,68 mln widzów - o 753 tys. mniej niż rok temu i 388 tys. mniej niż "Fakty" w TVN.
Na czwartym miejscu uplasowały się "Wydarzenia" Polsatu - 1,98 mln widzów (240 tys. mniej niż rok temu), a na piątym "Panorama" TVP 2 – 1,27 mln (spadek o 50 tys.).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika ponadto, że po uwzględnieniu równoległej emisji w TVN 24 BiŚ łączna widownia "Faktów" wyniosła 3,21 mln osób, a "Wydarzenia" po uwzględnieniu równoczesnej emisji w kanałach Polsat News i Polsat News 2 zgromadziły 2,13 mln widzów.
Wczoraj zmienił się układ programów w paśmie przed "Wiadomościami". Zamiast audycji typu infotainment pt. "Świat się kręci" Jedynka o 18.35 pokazuje turecki serial "Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kösem", dotychczas nadawany o 15.50. Nieoficjalnie mówi się, że ten manewr ma odebrać widzów "Faktom" TVN i wzmocnić główne wydanie "Wiadomości" – serial ma lepszą oglądalność niż "Świat się kręci", poprawi więc pułap, z którego startuje serwis o 19.30.
Ponieważ oprócz "Wiadomości" sporo widzów stracił też "Teleexpress" i spadek - choć dużo mniejszy – zanotowała "Panorama", spytaliśmy wczoraj biuro prasowe Telewizji Polskiej, jakie są zdaniem kierownictwa TVP powody malejącej oglądalności programów informacyjnych telewizji publicznej i jakie kroki Telewizyjna Agencja Informacyjna podejmuje, by poprawić wyniki swoich programów informacyjnych. "W naszej ocenie badania Nielsen Audience Measurement  - także wobec programów informacyjnych TVP - są skrajnie niewiarygodne" - odpowiada biuro prasowe TVP.
Prezes TVP Jacek Kurski krytykuje badania Nielsena. W kwietniu TVP zażądała od tej firmy badawczej kodów pocztowych uczestników panelu telemetrycznego. Nielsen odmówił, argumentując, że naruszyłoby to umowy z panelistami. Ujawniania kodów nie chcą też inni nadawcy objęci badaniem. Obawiają się, że bezpodstawne podważanie przez TVP wiarygodności wyników oglądalności skończy się źle dla całego rynku. 

Copy: Programy informacyjne
Create column charts

(RUT, 05.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.