Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 05, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cennikowo telewizje zarobiły we wrześniu 8,7 proc. więcej niż przed rokiem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji wyniosły we wrześniu br. 2,36 mld zł i były o 8,72 proc. wyższe od osiągniętych we wrześniu ub.r.

Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że z czterech głównych telewizji wzrost wpływów zanotowały tylko stacje komercyjne. Liderem pozostał Polsat, którego przychody reklamowe wyniosły 419,44 mln zł (wzrost o 21,74 proc.). Wpływy TVN to 278,37 mln zł (wzrost o 7,86 proc.). Wpływy cennikowe TVP 1 spadły o 20,09 proc. - do 125,48 mln zł, a TVP 2 o 24,89 proc. - do 105,67 mln zł. Biuro reklamy TVP zmieniło jednak w br. politykę handlową, wprowadzając niższe stawki w cenniku głównych anten przy redukcji rabatów (to urealnienie cennika). Średnioroczna obniżka cen wynosi ok. 42 proc., a rabatów ok. 20 proc. Cała operacja nie powinna wpływać na koszt dotarcia z reklamą do widzów, ale zakłóca porównania wpływów liczonych na podstawie danych cennikowych.

(RUT, 05.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.