Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wspaniałe stulecie" pomogło "Teleexpressowi", "Wiadomości" wciąż drugie

Wśród programów informacyjnych głównych telewizji najwięcej widzów miał w sierpniu "Teleexpress" TVP 1. Tylko ten program zwiększył widownię w porównaniu z sierpniem ub.r., a to zasługa serialu "Wspaniałe stulecie".

"Teleexpress" oglądało średnio 2,98 mln widzów (330 tys. więcej niż rok temu). Drugie miejsce zajęły "Wiadomości" TVP 1 - z widownią 2,59 mln osób (spadek o 532 tys.). Trzecie były "Fakty", które oglądało w TVN średnio 2,45 mln osób (spadek o 281 tys.). Dalej uplasowały się "Wydarzenia", które przyciągały do Polsatu 1,68 mln widzów (spadek o 165 tys.) i "Panorama" TVP 2 – 1,32 mln (spadek o 39 tys.).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika ponadto, że po uwzględnieniu równoległej emisji w TVN 24 BiŚ łączna widownia "Faktów" wyniosła 2,54 mln osób (nadal mniej niż "Wiadomości"). Natomiast "Wydarzenia" po uwzględnieniu równoczesnej emisji w kanałach Polsat News i Polsat News 2 zgromadziły 1,83 mln widzów.

Zarówno "Wiadomości", jak i "Fakty" spadek widowni wobec poprzedniego roku zanotowały też w lipcu br. Od 9 sierpnia "Wiadomości" mają nową formułę: koncentrują się na poważnych tematach, bez materiałów tabloidowych. Biuro prasowe TVP podkreśla, że celem nadawcy publicznego jest "jakość programu, a nie jego oglądalność", i zapowiada: "Będziemy kontynuować rozpoczęte zmiany, doskonaląc wprowadzane ostatnio elementy. Jednym z elementów zmiany jest też poszerzenie zespołu prowadzących o kompetentną i atrakcyjną dziennikarkę", Dianę Rudnik.
TVP podkreśla, że zmiany wprowadzone w "Wiadomościach" w sierpniu br. przyniosły wzrost widowni w stosunku do lipca br. o ponad 8 tys. Jednak w lipcu mniej widzów miały nie tylko "Wiadomości", ale też "Fakty" odpowiednio: 2,58 mln i 2,41 mln. Na wielkość widowni programów informacyjnych, oprócz zmian sezonowych, duży wpływ ma – zdaniem TVP - "kontekst społeczno-polityczny". "W sierpniu ub.r. Polska żyła jeszcze aferą taśmową i wyjazdem Donalda Tuska do Brukseli" – argumentuje biuro prasowe telewizji publicznej, dodając, że wbrew pozorom "trwająca nieustanie kampania wyborcza" nie wywołuje większego zainteresowania widzów programami informacyjnymi: "Polacy jeszcze ciągle mają gorące wakacje i przesyt polityki". Natomiast wzrost widowni "Teleexpressu" w porównaniu z ub.r. nadawca uważa za "szczególny przypadek" wpływu programów sąsiadujących na oglądalność danej audycji. Przed i po "Teleexpressie" emitowany był bowiem latem popularny serial turecki "Wspaniałe stulecie".

(RUT, 03.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.