Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 04, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanały temetyczne TVN ratują wpływy reklamowe nadawcy

(fot. pixabay.com)

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale br. 36,9 mln zł (spadek o 68 proc.), a wynik EBITDA - 164 mln zł (spadek o 10 proc.). Udział w zysku nC+ osiągnął 29,2 mln zł, a Onetu - 4,1 mln zł. Przychody grupy wzrosły o 2,7 proc. do 445,4 mln zł.

Spółka podała, że jej przychody reklamowe wzrosły o 2,9 proc. do 329 mln zł. Wzrost ten wynikał z wyższych przychodów kanałów tematycznych, głównie TVN 7, TTV, TVN24 i TVN24 BiŚ, które skompensowały spadek przychodów reklamowych głównego kanału, czyli stacji TVN.
"Wyniki TVN w pierwszej połowie roku odzwierciedlają niższą niż oczekiwana oglądalność oferty programowej głównego kanału w połączeniu z niższą dynamiką rynku, którą przypisujemy niepewności związanej z wyborami prezydenckimi w Polsce oraz sytuacją ekonomiczną Grecji i jej potencjalnym wpływem na Unię Europejską. Z optymizmem rozpoczynamy drugą połowę roku, ponieważ poziom zamówień na lipiec i sierpień wskazuje na przyspieszenie wzrostu rynku, co TVN wykorzysta dzięki jesiennej ofercie programowej wprowadzając nowe programy i seriale" - podał w komunikacie giełdowym spółki jej prezes Markus Tellenbach.
Przychody spółki za pierwsze półrocze wyniosły 808 mln zł (wzrost o 3,1 proc.), a wynik EBITDA 223 mln zł (spadek o 19,7 proc.). Zysk netto za sześć miesięcy br. to 116 mln zł (o 10 mln zł mniej niż w pierwszym półroczu 2014).

(04.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.