Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 liderem w pierwszym półroczu

W pierwszym półroczu br. największy udział w rynku telewizyjnym miał Program 1 TVP. Wszystkie stacje z pierwszej piątki zanotowały jednak gorsze wyniki niż rok temu.

Udział Jedynki wyniósł 12,58 proc. (wobec 13,19 proc. w pierwszym półroczu ub.r.). Drugie miejsce zajął Polsat z wynikiem 11,68 proc. (rok temu: 11,77 proc.), a w pierwszej piątce były jeszcze: TVN – 10,79 proc. (11,74 proc.), Dwójka - 9,13 proc. (10,09 proc.) i TVN Siedem – 3,37 proc. (3,41 proc.). Lepsze niż rok temu wyniki miały natomiast telewizje z drugiej piątki: TVP Info, TV Puls, TV 4, TVN 24 i Puls 2.

Także w samym czerwcu największy udział wśród wszystkich widzów miał TVP 1 – 11,64 proc. (spadek z 12,92 proc. w czerwcu ub.r.). Drugi był Polsat – 10,73 proc. (spadek z 10,83 proc.), trzeci TVN – 10,03 proc. (spadek z 10,14 proc.), czwarta Dwójka – 8,18 proc. (spadek z 10,28 proc.), a piąty kanał TVP Info – 3,60 proc. (wzrost z 3,47 proc.). Lepszy niż w czerwcu ub.r. wynik miał też TV Puls – 3,37 proc. (3,10 proc.). Kolejne dwie stacje miały mniejsze udziały niż rok temu: TVN 24 – 3,27 proc. (3,36 proc.), TVN Siedem – 3,26 proc. (3,46 proc.). Wzrost zanotowały zaś zamykające pierwszą dziesiątkę TV 4 – 3,21 proc. (2,52 proc.) i Puls 2 – 1,64 proc. (1,51 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej, czyli widzów w wieku 16-49 lat, liderem był w czerwcu Polsat z udziałem 12,22 proc. (spadek z 12,40 proc.). TVN poprawił wynik na 11,38 proc. (z 10,68 proc.), a główne anteny TVP wypadły gorzej niż przed rokiem: Jedynka – 7,97 proc. (11,38 proc.), Dwójka - 7,35 proc. (9,73 proc.). Z kolejnych sześciu stacji wzrost zanotowało pięć: TV Puls – 4,06 proc. (3,48 proc.), TV 4 – 3,42 proc. (2,66 proc.), TVN Siedem - 3,38 proc. (3,01 proc.), Puls 2 – 1,89 proc. (1,40 proc.) i TTV – 1,83 proc. (1,43 proc.). Zajmujący ósme miejsce kanał TVN 24 zmniejszył udział do 2,69 proc. (z 2,72 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 02.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.