Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 04, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat chce mieć milion klientów SmartDomu

Cyfrowy Polsat chce w tym roku osiągnąć 1 mln klientów korzystających z programu SmartDom, łączącego usługi Cyfrowego Polsatu i Plusa ze sprzedażą energii elektrycznej i produktów bankowych. Przychody Grupy pro forma w ub.r. przekroczyły 9,7 mld zł.

Przychody Grupy Cyfrowy Polsat w ub.r. wyniosły 7,41 mld zł, co oznacza wzrost o 155 proc. Koszty sięgnęły 4,68 mld zł (o 146 proc. więcej), EBITDA – 2,74 mld zł (o 162 proc. więcej). Grupa wypracowała 292 mln zł zysku netto (spadek o 44 proc.).
Od 7 maja ub.r. Cyfrowy Polsat konsoliduje wyniki spółki spółki Metelem Holding Company, właściciela Polkomtelu, operatora sieci komórkowej Plus. Uwzględniające roczną obecność Polkomtelu w Grupie, przychody pro forma sięgnęły 9,7 mld zł, a EBITDA 3,79 mln zł.
Na koniec ub.r. Grupa Cyfrowy Polsat miała 6,14 mln klientów kontraktowych (spadek o 3,4 proc.). Łącznie sprzedanych usług (RGU) kontraktowych było 12,35 mln (wzrost o 3,1 proc.), z czego 4,39 mln płatnej telewizji (wzrost o 4,3 proc.), 6,59 mln telefonii komórkowej (spadek o 2,8 proc.) i 1,37 mln Internetu (wzrost o 38,5 proc.). Przychód na klienta (ARPU) usług kontraktowych zmalał o 2,9 proc. do 85,90 zł, a churn (wskaźnik odpływu abonentów) zmniejszył się z 9,2 do 9,1 proc.
Natomiast usług przedpłaconych grupa miała 4,13 mln (spadek o 7,5 proc.), w tym 3,79 mln telefonii komórkowej (spadek o 9,1 proc.), 218,4 tys. Internetu (spadek o 0,2 proc.) i 122,8 tys. płatnej telewizji (wzrost o 57,9 proc.).
Przychody z reklam i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły rok do roku o 12,3 proc. do 958 mln zł (od końca sierpnia 2013 roku konsolidowane są wyniki Polskich Mediów, nadawcy naziemnych TV 4 i TV 6).
Z programu SmartDom, uruchomionego w lutym ub.r., na koniec ub.r. korzystało 569 tys. klientów, którzy razem mieli wykupionych 1,75 mln usług (w samym czwartym kwartale ub.r. 394 tys.). – Oferta multiplay zdominowała naszą sprzedaż – mówił na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Gillner-Gorywoda, prezes Cyfrowego Polsatu. Obecnie jest to już 600 tys. – Chcielibyśmy w trakcie roku zakomunikować, że na początku mamy jedynkę – przyznał Gillner-Gorywoda. Prezes zapowiedział poszerzenie SmartDomu o kolejne produkty ”niekoniecznie czysto telewizyjne czy telekomunikacyjne”. - Chodzi o to, by budować wartość bazy naszych klientów – wytłumaczył.

(KOZ, 04.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.