Wpływy reklamowe głównych telewizji w 2014 roku spadły o 13 proc.
(fot. Press/Archiwum)
Udział czterech głównych telewizji we wpływach reklamowych tej branży spadł w 2014 roku do 42,41 proc. W 2013 roku wynosił on 50,02 proc.
Łączne cennikowe wpływy reklamowe wszystkich telewizji wyniosły w ub.r. 21,9 mld zł i były o 2,29 proc. wyższe niż rok wcześniej (wszystkie dane bez uwzględnienia rabatów). Wpływy głównych stacji wyniosły w ub.r. 9,29 mld zł i były o 13,26 proc. niższe od zanotowanych w 2013 roku.
Indywidualnie nieznaczny wzrost przychodów cennikowych z głównych graczy zanotował tylko TVP 2. Liderem był jednak Polsat – z wpływami 3,19 mld zł (spadek o 2,59 proc.). Drugie miejsce zajął TVN – 2,64 mld zł (spadek o 33,54 proc., ale TVN w 2014 roku zmienił politykę handlową, obniżając ceny w cenniku i ograniczając rabaty, co znacznie zwiększa skalę obniżki wynikającej z danych cennikowych). TVP 1 uzyskał ze sprzedaży czasu reklamowego 1,89 mld zł (spadek o 1,07 proc.), a Program 2 – 1,58 mld zł (wzrost o 0,95 proc.).
Największymi reklamodawcami w telewizji były w ub.r. firmy: Aflofarm (firma wydała 1,03 mld zł), Nestlé (537 mln zł) i Orange (532 mld zł).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 06.01.2015)