WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 04, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Religia.tv będzie nadawać tylko do stycznia 2015 roku

Z końcem stycznia 2015 roku kanał Religia.tv, należącej do Grupy ITI spółki Telewizja Religia, zostanie zamknięty.

Serwis Satkurier.pl podał wczoraj, że informowani są o tym operatorzy kablowi oferujący stację. Zamknięcie Religia.tv potwierdza Wojciech Kostrzewa, prezes i dyrektor generalny Grupy ITI. – Zaprzestanie nadawania kanału Religia.tv nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Już we wrześniu 2012 roku poinformowaliśmy, że od 1 stycznia 2013 roku Religia.tv nie będzie produkować nowych własnych programów. Powodem tej decyzji było nieosiągnięcie zakładanych wyników oglądalności i rentowności – wyjaśnia Wojciech Kostrzewa, prezes i dyrektor generalny Grupy ITI. Przypomina, że już na początku ub.r. zlikwidowana została redakcja kanału (zwolniony został m.in. dyrektor programowy Szymon Hołownia), który w br. nadawał powtórki programów oraz zakupione filmy lub programy produkowane na zlecenie sponsorów. – Zakończenie emisji kanału z końcem stycznia 2015 roku jest naturalną konsekwencją wcześniejszych decyzji – dodaje Kostrzewa.
Z dyrektorem Religia.tv ks. Kazimierzem Sową wczoraj nie udało nam się skontaktować.
Kanał Religia.tv uruchomiła jedna ze spółek Grupy ITI – ITI Neovision. Pod koniec 2009 roku nadawcą stacji stała się nowo utworzona spółka Grupy ITI – Telewizja Religia. Wtedy spekulowano, że stację wydzielono, by nie obciążała wyników notowanej na giełdzie TVN SA, którą kupił ITI Neovision.
Z raportu Grupy ITI wynika, że w 2012 roku Religia.tv wygenerowała wprawdzie w ub.r. 1,1 mln euro przychodów (15 proc. więcej niż rok wcześniej), lecz jej EBITDA pozostała ujemna i wyniosła minus 1,2 mln euro.  Ks. Kazimierz Sowa w rozmowie z "Press" w 2012 roku przyznał, że właściciel dokłada do kanału 1 mln euro rocznie.
W okresie wrzesień-listopad br. kanał Religia.tv miał 0,03 proc. udziału w rynku (dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 04.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.