W listopadzie największy udział w rynku telewizyjnym zdobył TVN
W listopadzie br. największy udział w rynku miał TVN – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
W trzecim miesiącu obowiązywania jesiennych ramówek telewizyjnych średni udział TVN w rynku wyniósł 12,42 proc. (rok temu: 12,99 proc.). Drugie miejsce zajął TVP 1 z udziałem 12,13 proc. (spadek z 13,08 proc.), a trzeci był Polsat – 11,99 proc. (11,8 proc.). Dalej uplasowały się: Dwójka – 9,04 proc. (10,64 proc.) i TVN Siedem – 3,37 proc. (stacja utrzymała wynik sprzed roku). Spośród stacji pierwszej dziesiątki oprócz Polsatu wzrost zanotowały jeszcze TV 4, TVP Info i Puls 2.
W grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) TVN prowadził z udziałem 14,1 proc. (spadek z 14,87 proc. rok temu). Także tu z czterech największych telewizji wynik poprawił tylko Polsat - do 13,35 proc. udziału (z 12,51 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: Jedynka – 8,65 proc. (spadek z 9,15 proc.), Dwójka – 7,54 proc. (9,17 proc.) i TV Puls – ze wzrostem do 4 proc. (z 3,76 proc.). Większy niż przed rokiem udział miały w pierwszej dziesiątce także: TV 4, TVN 24, Puls 2 i TTV.
W październiku w grupie ogólnej najlepiej radził sobie Polsat, a TVN miał najlepszy wynik w grupie komercyjnej. Z kolei we wrześniu największy udział w rynku w obu grupach miał TVN.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 02.12.2014)