Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 15, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Więcej reklam w kanałach tematycznych, mniej w głównych telewizjach

O 15 proc. wzrosła we wrześniu br. liczba reklam i plansz sponsorskich emitowanych w telewizji, w porównaniu z tym miesiącem ub.r. Cennikowo kanały zarobiły łącznie na reklamie 2,17 mld zł, czyli więcej o 6,9 proc. - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement.

We wrześniu br. telewizje przeznaczyły na reklamę ponad 12 787 godzin czasu antenowego. Wszystkie monitorowane telewizje wyemitowały w tym czasie łącznie 1 950 328 spotów (reklamowych i plansz sponsorskich).
TVP 1 we wrześniu br. przeznaczyła na emisję reklam prawie 115 godzin (ok. półtorej godziny mniej niż rok temu), TVP 2 - 122 godziny (ponad 2 godziny mniej), TVN - 146 godzin (ok. 2 godzin mniej), a Polsat - 149 godzin (więcej o 42 minuty).

Czas emisji reklam  
Kanał Wrzesień 2013 Wrzesień 2014
TVP1 116:35:34 114:59:06
TVP2 124:44:51 122:10:58
Polsat 148:34:43 149:18:05
TVN 147:27:25 145:53:13
TVN7 136:38:07 137:42:34
TTV - Twoja Telewizja 128:12:16 130:47:49
ATM Rozrywka 131:27:32 143:07:06
Polsat Sport News 102:00:40 110:23:53
TVP Kultura 79:21:39 86:05:22
TVP Rozrywka 110:54:28 116:44:13
TVP Historia 94:39:24 101:59:27
Puls 2 125:38:18 127:31:44

- Zwiększenie czasu emisji reklam w telewizji nastąpiło za sprawą stacji tematycznych. Wzrost ten w ich przypadku wyniósł 15 procent - zauważa Piotr Borusiewicz, TV director w Universal McCann. Przyczyniły się do tego m.in. niedawno uruchomione kanały tematyczne, jak i te, które nadają na rynku od dawna, ale w wyniku cyfryzacji zyskały ogólnopolski zasięg. Wśród kanałów, które pojawiły się na rynku od jesieni ub.r., są: Disco Polo Music,  Fokus TV, Muzo.tv, Polsat Volleyball 1, Power TV, Stopklatka, TVN 24 Biznes i Świat, TVP ABC, Vox Music TV.

Generated chart

Wzrosła też liczba reklam i plansz sponsorskich w pozostałych kanałach tematycznych. Telewizja TTV pokazała ich o 10 proc. więcej, ATM Rozrywka - o 8,9 proc. więcej, Polsat Sport News i TVP Rozrywka - obydwie stacje po 8,3 proc. więcej.

(BG, 15.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.