TVN wygrał wrzesień, choć to Polsat poprawił wyniki
(fot. Archiwum)
W pierwszym miesiącu obowiązywania jesiennych ramówek telewizyjnych największy udział w rynku miał TVN, choć to Polsat jako jedyny z wielkiej czwórki poprawił wyniki sprzed roku. W grupie komercyjnej w pierwszej dziesiątce kanałów z największym udziałem znalazł się Polsat Volleyball 1.
Udział TVN w grupie ogólnej wyniósł we wrześniu br. średnio 12,91 proc. (we wrześniu ub.r.: 13,10 proc.). Drugie miejsce zajął Polsat z udziałem 12,81 proc. (rok temu: 12,26 proc.), a trzecia była Jedynka – 10,37 proc. (12,22 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Dwójka – 9,44 proc. (10,90 proc.) i TVN Siedem – 3,80 proc. (wzrost z 3,36 proc.). Wzrost udziału spośród kanałów pierwszej dziesiątki zanotowały jeszcze TVP Info i Polsat 2.
W grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) TVN prowadził z udziałem 14,74 proc. (spadek z 15,31 proc. rok temu), a Polsat miał 14,05 proc. udziału (wzrost z 13,38 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: Dwójka – 7,91 proc. proc. (spadek z 9,16 proc.), Jedynka – 7,29 proc. (spadek z 8,18 proc.) i TVN Siedem - 3,66 proc. (wzrost z 3,25 proc.). Wzrosły udziały: TV Puls, TV 4 i Polsat 2. Na 10. miejscu grupy komercyjnej znalazł się kodowany kanał Polsat Volleyball 1, który nadając tylko do 21 września (pokazywał Mistrzostwa Świata w siatkówce), uzyskał 1,79 proc. średniego udziału za ten miesiąc.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 02.10.2014)