"Ojciec Mateusz" stracił widzów, ale pozostał liderem pasma
Tytułową rolę w serialu "Ojciec Mateusz" gra Artur Żmijewski (fot. materiały TVP)
Serial "Ojciec Mateusz" po trzech odcinkach nowej edycji gromadzi w TVP 1 średnio 4,03 mln widzów – 480 tys. mniej niż na początku sezonu jesienią ub.r. Pozostaje jednak liderem swojego pasma w obu grupach.
Emitowany od 4 września w czwartki o 20.30 serial daje Jedynce średnio 26,12 proc. udziału w rynku, podczas gdy TVN ma 11,51 proc. (m.in. serial "Na Wspólnej" i program "Ugotowani"), Polsat – 11,16 proc. (docu soap "Zdrady") , a Dwójka – 5,93 proc. (pasmo filmowe).
"Ojciec Mateusz" wygrywa też z konkurencją w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat), w której osiąga 18,02 proc. udziału, podczas gdy TVN ma 12,50 proc., Polsat 12,29 proc., a TVP 2 – 6,48 proc.
W ub.r. serial wystartował w jesiennej ramówce z jeszcze większym niż teraz udziałem w rynku: 30,6 proc. (21,8 proc. w grupie 16-49). Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 22.09.2014)