Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 17, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat tłumaczy się z praw do siatkarskiego mundialu

Nie kończy się spór pomiędzy Telewizją Polsat a Telewizją Polską dotyczący praw do pokazywania Mistrzostw Świata w siatkówce. Wczoraj swoje oświadczenie wydał Polsat w związku z ”negatywną kampanią informacyjną” prowadzoną przez TVP.

Polsat w rozesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu podpisanym przez rzecznika prasowego Tomasza Matwiejczuka podał, że za zakup praw telewizyjnych (z wyłączeniem Brazylii i Japonii) i marketingowych na cały świat zapłacił kilkadziesiąt mln zł. ”TVP nie podjęła najprawdopodobniej żadnych działań w celu zakupu MŚ 2014 od FIVB i nie złożyła FIVB żadnej oferty. Żale i narzekania TVP, że nie mogła złożyć oferty są dowodem na niekompetencję i nieskuteczność TVP” - stwierdza kierownictwo stacji.

Nadawca uważa, że zainteresowania siatkarskim mundialem nie wykazał też rząd. ”W ostatniej chwili PZPS (a nie Polsat) otrzymał tylko 3,5 mln złotych od Ministerstwa Sportu. Nadmienię jedynie, że koncert Madonny został dofinansowany kwotą niemal 6 mln złotych” - napisano w oświadczeniu.

Zdaniem Polsatu imprezy sportowe o światowej randze pokazywane w otwartej telewizji wymagają finansowania przez sponsorów. Nadawca zapewnia, że prowadził kilkumiesięczne rozmowy ze strategicznymi sponsorami transmisji na otwartych antenach. Dwóch z nich – Polkomtel i jedna ze spółek Skarbu Państwa – było na etapie finalizacji rozmów. ”W styczniu na etapie finalizowania umowy wycofała się spółka Skarbu Państwa, co spowodowało, że na kilka miesięcy przed imprezą transmisje zostały pozbawione sponsora. Tylko i wyłącznie dlatego zostaliśmy zmuszeni do pokazywania MŚ 2014 w kanałach Polsat Volleyball. Od imprezy odciął się rząd, jak i spółki kontrolowane przez Skarb Państwa” - tłumaczy telewizja w oświadczeniu.

Polsat zaproponował odkupienie praw innym telewizjom ogólnopolskim, odpowiedź przysłała jedynie TVP, która poinformowała, że jest zainteresowania 20 najatrakcyjniejszymi meczami MŚ 2014, w tym wszystkimi meczami reprezentacji Polski, półfinałami i finałem.
”TVP za mecze reprezentacji Polski oraz inne najważniejsze spotkania MŚ 2014 zaoferowała mniej więcej tyle, ile najprawdopodobniej kosztuje ją 4-5 odcinków sobotniego show TVP lub kilku odcinków jednego z wielu seriali. W naszym odczuciu to nie była poważna oferta” - stwierdził Polsat. Stacja dodaje, że "Jedyne realne zainteresowanie MŚ 2014 w Polsce TVP przejawia w nadzwyczajnej aktywności w pisaniu listów otwartych i wydawaniu oświadczeń. Włodzimierz Szaranowicz i jego dziennikarze oraz inni pracownicy TVP więcej energii i czasu poświęcają na pisanie listów niż informowanie o MŚ 2014 w Polsce” - napisano w oświadczeniu.

Polsat zapewnił też, że w ciągu 20 lat swojej działalności zainwestował ok. 1 mld zł w prawa sportowe i polski sport, w tym siatkówkę.
”TVP nie prowadziła i nie prowadzi jakiejkolwiek negatywnej kampanii wobec mistrzostw świata w piłce siatkowej” - odpowiedział z kolei w piśmie do mediów Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. Przypomniał, że "TVP od samego początku odpowiadała jedynie na pytania i zarzuty dziennikarzy oraz części widzów (w tym np. Jerzego Owsiaka), a także oskarżenia Polsatu, który swoją klęskę biznesową w znalezieniu uczciwego i wystarczającego finansowania realizacji telewizyjnych praw do mistrzostw próbował tłumaczyć »winą« TVP, a ostatnio – także »winą« premiera Donalda Tuska" - dodał Rakowiecki.

Rzecznik TVP zwraca uwagę na to, że jeden z dwóch głównych sponsorów mistrzostw wycofał się ze swoich obietnic już w styczniu. ”Dlaczego w takim razie Polsat czekał z ofertą odsprzedania praw kolejne sześć miesięcy i złożył ją na zaledwie sześć tygodni przed startem imprezy? Czy Polsat nie wiedział, że szansa na zgromadzenie dużej sumy pieniędzy znacznie jest większa, jeśli ma się na to sześć miesięcy, a nie sześć tygodni, a w dodatku sam Polsat nie potrafił jej zgromadzić przez sześć lat?” - pyta.

(KOZ, 17.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.