MP & Silva doradcą Ekstraklasy przy sprzedaży praw mediowych
Międzynarodowa agencja MP & Silva została doradcą Ekstraklasy SA przy sprzedaży praw mediowych na rynku krajowym i międzynarodowym. Umowa podpisana została na 6 lat i dotyczy sprzedaży praw od sezonu 2015/2016.
”Już od kilkunastu miesięcy usilnie pracowaliśmy nad wytworzeniem najbardziej korzystnego dla klubów modelu dystrybucji praw mediowych na kolejne sezony. Efektem tych prac jest nawiązanie współpracy z renomowaną agencją MP & Silva. Jednak to dopiero początek drogi do finalnej sprzedaży praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2015/16 i kolejnych. W kolejnych tygodniach z pomocą agencji wejdziemy w fazę bezpośrednich rozmów z nadawcami” – zapowiada Bogusław Biszof, Prezes Zarządu Ekstraklasy SA.
Współpraca Ekstraklasy i MP & Silva dotyczy wszystkich scentralizowanych przez spółkę praw mediowych: praw telewizyjnych, mobilnych i internetowych, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
”Rozważaliśmy równolegle kilka opcji sprzedaży praw. Ostatecznie zarekomendowaliśmy klubom podpisanie kontraktu doradczego z sumą gwarantowaną, która w każdym roku obowiązywania umowy da klubom znacząco wyższe środki niż do tej pory. Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona pomiędzy Ekstraklasę a doradcę” – wyjaśnia Bogusław Biszof.
W sezonie 2013/14 wyłączne prawa do do pokazywania Ekstraklasy posiada platforma NC+.
KOZ, PR