Po zakończeniu mundialu TVP 1 stracił pozycję lidera rynku
W sierpniu br., gdy nie było już transmisji z piłkarskiego mundialu, Program 1 Telewizji Polskiej w rankingu oglądalności spadł na trzecie miejsce z pozycji lidera. Był nim miesiąc wcześniej, tak jak w sierpniu ub.r.
Spadek udziału w rynku w grupie ogólnej zanotowały wszystkie cztery największe telewizje. Trzy z nich straciły też w grupie komercyjnej – tylko Dwójka nieznacznie poprawiła w niej swój wynik.
Największy udział w rynku wśród wszystkich widzów miał w sierpniu br. Polsat – średnio 10,89 proc. (w sierpniu ub.r.: 12,03 proc.). Drugie miejsce zajął TVN z udziałem 10,32 proc. (rok temu: 10,5 proc.), a trzecia była Jedynka – 10,05 proc. (12,44 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze TVP 2 – 7,23 proc. (7,73 proc.) i TVN Siedem – 4,06 proc. (wzrost z 3,48 proc.). Lepsze niż rok temu wyniki miały TVP Info, TVN 24 i TV 4.
W grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) Polsat prowadził z udziałem 12,13 proc. (spadek z 13,15 proc. rok temu), a TVN miał 10,99 proc. (11,42 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Jedynka – 7,3 proc. (9,04 proc.), Dwójka – 6,78 proc. (6,74 proc.) i TVN Siedem - 3,74 proc. (wzrost z 3,43 proc.). Wzrost udziału zanotowały także wszystkie stacje z drugiej piątki: TV Puls, TVN 24, TV 4, Polsat 2 i Puls 2.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 02.09.2014)