Podczas mundialu w wielu krajach telewizje biły rekordy
W Stanach Zjednoczonych mecz Holandia – Argentyna był najchętniej oglądanym półfinałem piłkarskich mistrzostw świata w historii tamtejszej telewizji, a w Belgii podczas meczu z USA udział kibiców w widowni wyniósł 85 proc. Podczas zakończonego w niedzielę mundialu telewizje na całym świecie pobijały rekordy. Dane dotyczące niektórych krajów zaprezentowało stowarzyszenie biur reklamy radia i telewizji EGTA.
Niemcy: widownia meczu finałowego ustanowiła nowy rekord oglądalności. 41,9 mln widzów, czyli 86,3 proc. wszystkich oglądających telewizję w tym czasie, oglądało zwycięstwo reprezentacji w finale rozgrywek. W przeprowadzonym badaniu online 12 mln Niemców zadeklarowało, że oglądało mecz w miejscu publicznym.
Belgia: spotkanie Belgów z USA stało się meczem piłkarskim o najwyższej widowni w historii – oglądało go 5,5 mln widzów, czyli 85 proc. widzów tym czasie oglądających telewizję.
Holandia: też padł rekord oglądalności – półfinałowy mecz przeciwko Argentynie oglądało 12,4 mln widzów (wliczając widownię poza domem), co oznaczało udział 89,3 proc. Na Twitterze wysłano 12,4 mln tweetów dotyczących tego meczu.
Francja: porażkę 1:0 z Niemcami oglądało 16,9 mln widzów (71,2 proc. udział w widowni). O meczu twittowano ponad milion razy.
Szwecja: finał mistrzostw świata oglądało 2,6 mln widzów, a mecz miał 73,8 proc. udziału w widowni.
Wielka Brytania: w szczytowym momencie widownia osiągnęła 21 mln. widzów.
Polska: finał rozgrywek osiągnął najwyższą widownię od 2012 roku – 10,6 mln widzów (63,4 proc. udziału w oglądalności).
Portugalia: mecz przeciwko USA oglądało 3,6 mln widzów (75,4 proc. udziału), co było drugim najchętniej oglądanym wydarzeniem w telewizji od marca 2012 roku.
Węgry: finał przyciągnął 1,9 mln widzów (47,8 proc. udziału).
Austria: porażkę Brazylii z Niemcami oglądało 1,4 mln widzów (52 proc. udziału). Mecz finałowy zgromadził 1,8 mln widzów (55,3 proc. udziału), czyli najwyższą widownię piłkarską od czasów mistrzostw Europy w 2008 roku.
Irlandia: finał oglądało 857 tys. widzów (55,7 proc. udziału), a łącznie mistrzostwa zanotowały aż 2,5 mln streamów przez Internet.
Włochy: mecz z Urugwajem oglądało 19,2 mln widzów, udział w widowni wyniósł 81,5 proc.
Rumunia: najwyższy udział w widowni miał finał – 43 proc.
USA: mecz Holandia – Argentyna był najchętniej oglądanym półfinałem mistrzostw świata w historii. Widownia meczu wyniosła 6,8 mln widzów.
Argentyna: mecz finałowy, w którym Argentyńczycy ulegli Niemcom osiągnął 63,7 proc. udziału w widowni telewizyjnej.
(15.07.2014)