Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 07, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TVN i Polsacie było mniej reklam, a w TVP 1 i TVP 2 więcej

Ze sprzedaży czasu reklamowego w pierwszym półroczu br. cztery główne telewizje uzyskały łącznie cennikowo 5,65 mld zł – o 12,9 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. Wzrost cennikowych przychodów zanotowały tylko TVP 1 i TVP 2.

Liderem był Polsat, którego wpływy ze spotów reklamowych i sponsorskich wyniosły 1,54 mld zł (wszystkie dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów) i były o 8,3 proc. mniejsze niż w pierwszym półroczu ub.r. TVN ze sprzedaży reklam uzyskał 1,33 mld zł (spadek o 31,5 proc.) - stacja zmieniła w br. politykę handlową, obniżając ceny w cenniku, ale ograniczając rabaty. Wpływy TVP 1 wyniosły 977 mln zł (wzrost o 3 proc.), a TVP 2 – 804 mln zł (wzrost o 4,4 proc.).
Telewizje komercyjne nadały mniej spotów niż rok temu, natomiast Jedynka i Dwójka zwiększyły ich liczbę. W sumie Polsat, TVN, TVP 1 i TVP 2 pokazały 487,9 tys. reklam (spadek o 0,3 proc.), trwających prawie 3 tys. godzin (42 godziny krócej niż rok temu).
Dane: Nielsen Audience Measurement.

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=1:|TVN|Polsat|TVP+2|TVP+1|2:|Dane:+Nielsen+Audience+Measurement&chxp=1,1,2,3,4|2,75&chxr=0,0,8|1,0.5,4.5&chxs=0,000000,0,0,_,676767|1,000000,11,0,l,676767|2,000000,10.5,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=a,0,20&chs=550x400&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,155,0,155&chd=t:140.9,137,107.7,103.9|135.2,134.7,110.4,107.6&chdl=I+p%C3%B3%C5%82rocze+2013|I+p%C3%B3%C5%82rocze+2014&chdlp=t&chma=20,20,60,35&chm=N,000000,0,0:9,12,1|N,000000,1,0:9,12,1&chtt=Liczba+spot%C3%B3w+reklamowych+w+telewizjach+%28w+tys.%29&chts=000000,14.5

(RUT, 07.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.