W TVN i Polsacie było mniej reklam, a w TVP 1 i TVP 2 więcej
Ze sprzedaży czasu reklamowego w pierwszym półroczu br. cztery główne telewizje uzyskały łącznie cennikowo 5,65 mld zł – o 12,9 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. Wzrost cennikowych przychodów zanotowały tylko TVP 1 i TVP 2.
Liderem był Polsat, którego wpływy ze spotów reklamowych i sponsorskich wyniosły 1,54 mld zł (wszystkie dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów) i były o 8,3 proc. mniejsze niż w pierwszym półroczu ub.r. TVN ze sprzedaży reklam uzyskał 1,33 mld zł (spadek o 31,5 proc.) - stacja zmieniła w br. politykę handlową, obniżając ceny w cenniku, ale ograniczając rabaty. Wpływy TVP 1 wyniosły 977 mln zł (wzrost o 3 proc.), a TVP 2 – 804 mln zł (wzrost o 4,4 proc.).
Telewizje komercyjne nadały mniej spotów niż rok temu, natomiast Jedynka i Dwójka zwiększyły ich liczbę. W sumie Polsat, TVN, TVP 1 i TVP 2 pokazały 487,9 tys. reklam (spadek o 0,3 proc.), trwających prawie 3 tys. godzin (42 godziny krócej niż rok temu).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 07.07.2014)