Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 01, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Discovery, National Geographic i TVN 24 na multipleksie marzeń Polaków

Widzowie chcieliby, aby w naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) znalazły się stacje Discovery Channel, National Geographic Channel i TVN 24. Nie są jednak skłonni za nie płacić – wynika z badania „Cyfrowizja” przeprowadzonego przez dział analytics & insight domu mediowego MEC.

Widzowie chcieliby, aby w naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) znalazły się stacje Discovery Channel, National Geographic Channel i TVN 24. Nie są jednak skłonni za nie płacić – wynika z badania „Cyfrowizja” przeprowadzonego przez dział analytics & insight domu mediowego MEC.

Badanie przeprowadzono w maju br. na próbie 917 telewidzów w wieku co najmniej 15 lat, mających dostęp do Internetu (badanie metodą CAWI). Widzom w ofercie DVB-T najbardziej brakuje Discovery Channel – wskazało go ponad 52 proc. badanych. Drugi był National Geographic Channel (34 proc.), a trzeci TVN 24 (ponad 25 proc.). Wśród kobiet drugie miejsce zajął kanał TVN Style (36 proc.).

http://presserwis.press.pl/userfiles/r2.png

Jeśli chodzi o gatunki programowe, mężczyźni oczekiwaliby w ofercie DVB-T więcej sportu i polskich seriali, kobiety – zagranicznych seriali, a młodzi widzowie (15-24 lat) – więcej filmów i reality show.
Mimo tych oczekiwań tylko 27,6 proc. badanych byłoby gotowych zapłacić za swój multipleks marzeń (przy czym kobiety są mniej skłonne do płacenia niż mężczyźni). Spośród osób deklarujących gotowość płacenia 40 proc. wydałoby na ten cel maksymalnie 10 zł. - W obliczu powyższych deklaracji potencjał wprowadzenia płatnego multipleksu telewizyjnego w Polsce wydaje się na razie ograniczony – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO domu mediowego MEC.
73 proc. badanych uważa, że naziemna telewizja jest lepsza niż kiedyś. W podziale według źródła sygnału telewizyjnego najlepszą opinię o DVB-T mają jej odbiorcy (85 proc.). Spośród klientów platform satelitarnych o poprawie oferty naziemnej mówiło 74 proc. badanych, a spośród klientów kablówek - 60 proc.
Badani oceniali też m.in. atrakcyjność kanałów DVB-T. Za najciekawsze uznano TVN (84 proc. ocen „zdecydowanie ciekawy” lub „raczej ciekawy”), Polsat (80 proc.), TVP 2 (76 proc.), TVP 1 (73 proc.) oraz TVN Siedem i Stopklatkę (po 67 proc.).

http://presserwis.press.pl/userfiles/r1.png

(RUT, 01.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.