Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 25, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przez rok nadawca Fokus TV wyda na program 10 mln zł

Fokus TV pokaże m.in. ponownie skok Feliksa Baumgartnera

Startujący w najbliższy poniedziałek naziemny kanał Fokus TV w ciągu dwóch lat ma osiągnąć rentowność. Nadawca liczy na osiągnięcie 2 proc. udziału w rynku. Na uruchomienie stacji wydał ponad 20 mln zł.

Fokus TV będzie nadawać należąca do ZPR SA spółka TV Spektrum. Wygrała ona konkurs na kanał edukacyjno-poznawczy, pokonując m.in. propozycję Discovery Networks.
– Edukacyjno-poznawczy to termin, którego na początku nie rozumieliśmy. Porwaliśmy się na temat, który okazał się trudny – mówiła na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami Ewa Lampart, prezes TV Spektrum. - Ponieważ jednak dobrze znamy polskie społeczeństwo, pracując w mediach i dla mediów, stwierdziliśmy, że edukacja z dozą rozrywki to będzie to, co powinno się sprawdzić - przekonywała Lampart.
– Mamy dziennik ”Super Express”, dziewięć magazynów, silną pozycję w Internecie oraz dwie telewizje muzyczne mocno związane z tym, co robimy w stacjach radiowych. Fokus TV jest nową naszą działalnością, która spina klamrą wszelkie nasze dotychczasowe kompetencje – opowiadała Renata Krzewska, prezes Muratora.
Na ramówkę Fokus TV składać się będą programy edukacyjne, które mają prezentować wiedzę w przystępny i zrozumiały dla widzów sposób. Będą też filmy dokumentalne i paradokumentalne. Nadawca kupił treści m.in. od National Geographic Channel, BBC i Endemola. Focus TV emitować będzie pasma z bajkami w oryginalnej wersji językowej. Wśród własnych produkcji znajdą się: ”Tajemnice historii” Radosława Kotarskiego, ”Para daje radę” Moniki Tarki i Roberta Kilena, ”Lista Fokusa” oraz ”Wehikuł czasu” Michała Sobkowskiego.
– Zgodnie z koncesją 35 proc. ramówki ma być produkcją polską, z czego całe 30 procent zamierzamy zrealizować własnymi produkcjami. Na starcie mamy już połowę tej kwoty – mówiła Lampart.
Według założeń nadawcy na koniec br. Focus TV ma mieć stabilny 1 proc. udziału w rynku, a po trzech latach 2 proc. (w grupie wiekowej 16-59 lat). – Chcemy uszczknąć z wielkiej czwórki trochę widzów, ale naszą konkurencją na pewno jest TV Puls, TV 4 i TTV, mniejsze stacje o szerokim programmingu - mówi Lampart. – Stacja powinna się zwracać w momencie, gdy osiągniemy 1,5 proc. udziału. Liczę, że będzie to w drugim roku nadawania - dodaje. Ujawnia, że budżet na produkcje własne i zakupy w okresie 12-miesięcznym to około 10 mln zł, a koszty uruchomienia stacji to ponad 20 mln zł (m.in. opłaty za obecność na multipleksie).
Fokus TV znajdzie się na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a także w ofercie sieci kablowych i platformy NC+. Dostęp do kanału zyskają również posiadacze anten satelitarnych, gdyż sygnał nadawany na satelicie będzie niekodowany.
Nadawca za pośrednictwem strony Fokus.tv umożliwi widzom dostęp do streamingu kanału oraz materiałów w formie wideo na żądanie. Uruchomiona zostanie również aplikacja telewizji hybrydowej (HbbTV). – Nie jest ona jeszcze na tym etapie, z którego bylibyśmy dumni, ale od razu wprowadzamy, by przyzwyczajać widzów – mówiła Ewa Lampart.
Uruchomienie Fokus TV wspiera kampania reklamowa, która przede wszystkim prowadzona będzie w mediach należących do grupy ZPR.
Fokus TV to trzeci – po Esce TV i Polo TV – kanał telewizyjny spółek należących do ZPR nadający w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Spółki ZPR są zainteresowane umieszczeniem kolejnych kanałów na multipleksach. - Jeżeli będą ogłoszone nowe konkursy, my na pewno wystartujemy - zapowiedziała Renata Krzewska.

(KOZ, 25.04.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.