Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 09, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jest pomysł, aby budżety marketingowe państwowych firm i instytucji zebrać w jeden

(fot. Pixabay.com)

Szefowie domów mediowych obawiają się powstania potężnego konkurenta – Polskiego Domu Mediowego. Według nieoficjalnych zapowiedzi miałby on skupiać budżety przeznaczone na promocję spółek skarbu państwa, komunikację ministerstw, instytucji państwowych i agend rządowych.

O planach stworzenia Polskiego Domu Mediowego w branży mediowej mówi się, odkąd Prawo i Sprawiedliwość przejęło władzę w Polsce. Miałby on decydować o dysponowaniu miliardowymi budżetami przeznaczanymi na komunikację przez firmy kontrolowane przez państwo oraz jego instytucje. Zdaniem pomysłodawców tej inicjatywy Polski Dom Mediowy z racji swojej siły (byłby największym zleceniodawcą reklam na krajowym rynku) mógłby negocjować znacznie wyższe rabaty w biurach reklamy, niż państwowe podmioty otrzymują obecnie, negocjując samodzielnie. Zgrupowane w nim firmy, urzędy, instytucje nie musiałby też korzystać z usług domów mediowych i płacić im prowizji. Według ustaleń "Presserwisu" Polski Dom Mediowy miałby działać w formie spółki skarbu państwa.
Jeden dom mediowy wspólny dla wszystkich podmiotów państwowych ułatwiałby też koordynowanie przepływu pieniędzy przeznaczonych na reklamę do wybranych mediów: stacji telewizyjnych i radiowych, tytułów prasowych i portali internetowych.
- Spółki skarbu państwa zmieniają strukturę wydatków reklamowych, a media sprzyjające PiS już mają znacznie wyższe obroty, niż jeszcze w końcówce ubiegłego roku - zauważa szef jednego z domów mediowych, który z powodów biznesowych nie chce się wypowiadać oficjalnie. Spodziewa się, nawet jeszcze w tym roku, przeniesienia wszystkich budżetów powiązanych ze spółkami skarbu państwa do jednego podmiotu, który by sprawował nad nimi kontrolę. O tym pomyśle od kilku tygodni dyskutuje się w domach mediowych i największych mediach. Ponoć rozwiązanie ma być podobne do tego, jakie wprowadzono przy obsłudze marketingowej systemu Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK). Zajmuje się tym spółka Apella (dawniej Media SKOK), która nie tylko jest domem mediowym dla wielu podmiotów z grupy SKOK, ale jednocześnie agencją reklamową, a nawet właścicielem mediów (jest głównym udziałowcem spółki wydającej tygodnik "W Sieci").
Rozpoczęte niedawno przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów badanie rynku wydawców w domach mediowych jest odbierane w domach mediowych jako przygotowanie gruntu prawnego dla wprowadzenia na rynek potężnego państwowego podmiotu mediowego.

(RUT, AMS, 09.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.