Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 08, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki ma reklamę zewnętrzną wzrosły o 2,4 proc.

(fot. pixabay.com)

Sprzedaż reklamy zewnętrznej, tranzytowej i DOOH (digital out-of-home) w ub.r. wyniosła 471,5 mln zł - wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i domu mediowego Starlink (Starcom Mediavest Group). To o 2,4 proc. więcej niż w 2014 roku.

Według raportu łączna sprzedaż reklamy zewnętrznej, tranzytowej i DOOH zamknęła się w ub.r. w kwocie 471,5 mln zł. Estymowana wielkość sprzedaży tylko w czwartym kwartale ub.r. wyniosła ponad 132,3 mln zł.
Blisko 85 proc. udziałów w monitorowanych wydatkach na reklamę OOH w Polsce posiadają cztery największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, przy czym łączny udział firm AMS i Ströer wyniósł w ub.r. ponad 60 proc.
Wpływ na rynek OOH w ub.r. mieli reklamodawcy z sektorów: handel, telekomunikacja, media i żywność. Nie odnotowano natomiast znaczącego wpływu na wielkość sprzedaży nośników reklamy zewnętrznej w związku z dwukrotną kampanią wyborczą (przed wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi). Cały raport podsumowujący reklamę OOH w roku 2015 zostanie wydany w drugiej połowie lutego br.

(DR, 08.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.