Tylko cztery polskie prace na short liście konkursu Epica
Na liście nominowanych 29. edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica znalazły się tylko cztery prace z trzech polskich agencji.
Grono wyróżnionych tworzą: 180heartbeats + Jung von Matt i kampania dla Nike - Nike Air Zoom Structura 18 i kampania pt. "Zaplanuje nieoczekiwane" - w kategorii Mobile Social Networking; Lvov w kategorii Online & Viral Film za kampanię "Ostatnia Butelka" dla J.A. Baczewski; Bardzo z dwiema nominacjami za dwa filmy zgłoszone w kategorii Retail Services, zrealizowane dla Allegro pt. "A ty? Czego szukasz?".
Obradom będzie przewodniczyć Olivier de Montchenu, managing director of Euronews Sales. W ponad 50-osobowym jury istniejącego od 1987 roku konkursu zasiadają niezależni dziennikarze zajmujący się profesjonalnie tematyką marketingu i reklamy. W tym roku dołączą jurorzy z Meksyku ("Neo Magazine"), Chile ("Bulb"), Kolumbii (P&M Publicidad & Mercadeo), Indonezji ("Marketing Magazine"), Bośni i Hercegowiny ("Media Marketing") oraz Belgii ("Media Marketing"). Polskę w obradującym od 16 do 19 listopada jury będzie reprezentować miesięcznik "Press".
W tegorocznej edycji konkursu pojawią się nowe kategorie. Epica jako pierwszy z festiwali uruchamia kategorię konkursową Virtual reality. Pozostałe nowe kategorie to Personal electronics & devices, Restaurants, bars and cafés, Product design i Humor. Ponadto kategoria Public interest została podzielona na dwie podgrupy: Health & Safety oraz Social and Environment.
Do ubiegłego roku jury konkursu Epica obradowało w Paryżu, następnie zgromadzenie przeniesiono do Amsterdamu. W tym roku obrady, połączone z ceremonią wręczenia nagród, odbędą się w Berlinie. Gala zaplanowana jest na 20 listopada. Konkursowi towarzyszyć będzie całodniowa konferencja Creative Circle. Gośćmi będą m.in. brytyjska fotografka Alison Jackson, Robert Bader (dyrektor UNIT9), Frederic Bonn (chief creative officer for Mirum J. Walter Thompson), Michael Weinzettl (wydawca i redaktor naczelny Lürzer’s Archive).
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 4 tys. prac z 75 krajów.
(AMS, 12.11.2015)