Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 08, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Volkswagen rozważa rezygnację ze sponsorowania piłki nożnej

(fot. pixabay.com)

Nowy szef koncernu samochodowego Volkswagen zapowiada audyt wydatków związanych ze sponsoringiem drużyn piłki nożnej i nie wyklucza zmiany strategii firmy w tym zakresie.

W wywiadzie dla "Frankfurter Allgemeine Zeitung" szef koncernu Matthias Müller potwierdził, że planowany jest przegląd wydatków na sponsoring piłkarski sięgających setki milionów euro rocznie. Poprzedni szef niemieckiego koncernu Martin Winterkorn, który uchodził za wielkiego fana piłki nożnej, chętnie zgadzał się na wykorzystywanie tej dyscypliny sportu jako narzędzia marketingowego. Volkswagen jest właścicielem klubu VfL Wolfsburg, a jego spółka córka Audi ma udziały w Bayernie Monachium i FC Ingolstadt. Niemiecki koncern w mniejszym stopniu sponsoruje też inne kluby piłkarskie, m.in. FC Schalke 04, SV Werder Bremen, TSV 1860 München, 1. FC Kaiserslautern, SpVgg Greuther Fürth, VfL Bochum, Chemnitzer FC, MSV Duisburg (promowana jest marka VW), Eintracht Braunschweig (Seat), RasenBallsport Leipzig (Porsche i VW) oraz Hannover 96 (pojazdy użytkowe VW).
Przegląd relacji sponsorskich jest elementem planu oszczędnościowego koncernu związanego ze spodziewanymi wielomiliardowymi kosztami na skutek niedawnej "afery spalinowej".

(LL, 08.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.