Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 25, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Para Okrasa - Wellman za Okrasę - Brodnickiego Lidlowi w reklamie nie zaszkodzi (wideo)

Karol Okrasa będzie reklamował Lidla wraz z Dorotą Wellman

Lidl prowadzi teaserową kampanię, do której dołączył Karol Okrasa. Tydzień temu Dorota Wellman pytała w reklamach: „Czy Dorota będzie szefem kuchni?”, a teraz na layoutach z Okrasą pojawia się pytanie: „Czy Karol zostanie dziennikarzem?”. Rozwiązanie ma nastąpić w poniedziałek 3 września br. Firma szczegółów kampanii wciąż nie ujawnia.

Karol Okrasa od 2012 roku występował w kampanii Lidla z innym kucharzem Pascalem Brodnickim. Teraz tego drugiego zastępuje prezenterka TVN Dorota Wellman. Zdaniem ekspertów od marketingu ta zmiana jest ucieczką do przodu, bo pozwala odświeżyć format i daje Lidlowi szansę na dotarcie do szerszej grupy docelowej.
- To umiejętne wyprzedzenie momentu, w którym obecny format przestałby działać. Dzięki temu marketer ma szansę na nowo zwrócić na siebie uwagę konsumentów – komentuje Piotr Potorski, dyrektor strategii z agencji Red8 Advertising. Zauważa też, że wiązanie marki z jednym składem postaci na zbyt długo jest niebezpieczne. - Netia po rozstaniu z Tomaszem Kotem, moim zdaniem, nie odbudowała już w komunikacji swojej pozycji - dodaje Potorski.
- Rozumiem że klient, sam albo w oparciu o badania, stwierdził, że duet Pascala i Okrasy zaczął być coraz mniej interesujący dla klientów. Coraz trudniej byłoby pisać dla nich scenariusze, które mają jakąś siłę oddziaływania - komentuje Jacek Wlazło, dyrektor strategiczny i partner w agencji Grandes Kochones.
Zdaniem Adama Miecznikowskiego, chief strategy officera w Publicis, ta zmiana nie oznacza, że poprzedni format był zły. - To jest próba wyciśnięcia czegoś więcej z tego formatu, bo ile można opowiadać o rywalizacji dwóch kucharzy. Każda kolejna odsłona nie byłaby tak interesująca, jak poprzednia – mówi Miecznikowski. Jego zdaniem nowa obsada formatu reklamowego daje możliwość opowiadania historii w inny sposób i kierowania do nowej grupy docelowej. - Już z samego faktu, że wystąpi w nim kobieta i mężczyzna, wynika napięcie. Wydaje się, że Dorota Wellman nie umie gotować, choć ma na koncie książkę kulinarną. Poza tym jest dziennikarką, to jest zupełnie inny zawód niż kucharz, może być dociekliwa, może być lepiej przygotowana do tego, by mówić o odżywianiu - przewiduje rozwój kampanii Miecznikowski. Jego zdaniem pieniądze zainwestowane w Pascala i Okrasę przechodzą na duet Okrasa - Wellman. - To jest zarządzanie marką - podsumowuje Miecznikowski.
Tylko o współpracy Lidla z Wellman w dniach 17-23 sierpnia br. opublikowano w mediach 95 informacji, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 933 tys. zł - oszacowało Press-Service Monitoring Mediów.

(AMP, 25.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.