Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama na hotelu MDM zostaje, decyzja sądu wyśmiewana na Facebooku

Dyskusja Kaczonia i Wagnera na Facebooku

Po tym, jak Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał, że utrzymanie na elewacji olbrzymiej płachty reklamowej chroni warszawiaków przed utratą zdrowia, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej dał się ponieść emocjom na Facebooku.

O wyroku Warszawskiego Sądu Administracyjnego poinformował na swoim prywatnym profilu Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Miejskiej z urzędu miejskiego. Nadzór budowlany nakazał Hotelom Warszawskim „Syrena" zdjęcie nośnika reklamowego, na którym wywieszona jest gigantyczna reklama marki Samsung. Hotele odwołały się od tego i dołączyły zamówioną przez siebie ekspertyzę techniczną. Wynika z niej, napisał na swoim koncie na FB Wojciech Wagner, że elewacja zabytkowego hotelu wymaga natychmiastowego remontu, a jej fragmenty mogą spadać na głowy przechodniów. Reklama chroni więc przed utratą zdrowia lub życia, a jej zdjęcie naraziłoby mieszkańców i ich mienie na szkodę. Z tego powodu WSA zezwolił na pozostawienie płachty reklamowej na elewacji aż do głównej rozprawy sądowej. Nie wiadomo jednak, kiedy się ona odbędzie. Wojciech Wagner skomentował to orzeczenie słowami „Odnoszę wrażenie, że ktoś traktuje mieszkańców Warszawy jak niepełnosprawnych umysłowo”.
Pod tym wpisem na Facebooku sprawę skomentował Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Napisał on - „Panie Wojtku, Pan winien się domyślać, dlaczego takie jest postanowienie sądu. I ma Pan rację. Nie tylko mieszkańców Warszawy, ale niemal nas wszystkich traktuje się jak idiotów, jak bydło, które można zamknąć w chlewie, a jak będzie niegrzeczne, wyrżnąć w pień (umysłowo ujmując)”. Jednemu z użytkowników zdziwionemu tą emocjonalną wypowiedzią odpisał: „A wsadź sobie tę patelnię w dupę!”.
"Presserwisowi" Kaczoń tłumaczy ten wpis żartem, a także atakiem na niego - że to „oni”, czyli branża reklamowa, zaśmiecają miasto. W jednym z następnych wpisów pod tym samym postem tłumaczył decyzje branży korzystającej z tego typu powierzchni reklamowych: „Reklamodawca wykorzystuje okazję, bo głupi nie jest. Ale ktoś te okazje tworzy. Przede wszystkim właściciele budynków i wspólnoty mieszkaniowe”.
Kaczoń tłumaczy, że zasady wieszania reklam wielkoformatowych powinny być jasne, a decyzja sądu, by zostawić płachtę, ponieważ chroni ludzi, jest niezrozumiała. - Jestem za tym, by to nie było na zasadach partyzantki - mówi Kaczoń.
- Problemem jest brak dostatecznych sankcji – komentuje Wojciech Wagner. Jego zdaniem sąd w swojej decyzji oparł się na ekspertyzie zamówionej przez właściciela budynku, dla którego każdy dodatkowy miesiąc funkcjonowania nielegalnej reklamy to zysk. - Jedynym problemem właściciela budynku jest to, że musi chodzić po sądach. To nie jest wystarczająca dolegliwość, gdy zarabia na tej reklamie kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie - dodał.

(AMP, 03.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.