Telekomy zwiększyły wydatki reklamowe o ponad 18 proc.
(fot. freerangestock.com)
Pięciu największych reklamodawców spośród operatorów sieci komórkowych zwiększyło w pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę o 18,5 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Najbardziej wzrósł budżet reklamowy T-Mobile.
Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media, pięciu największych operatorów wydało od stycznia do czerwca br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) ponad 722 mln zł. Lider - Orange Polska - przeznaczył na reklamę ponad 237 mln zł. To o 15,4 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Złożyła się na to m.in. kampania reklamowa wprowadzająca nową strategię komunikacyjną firmy. W działaniach reklamowych firma wykorzystywała bohaterów serialu "Rodzinka.pl" (TVP 2) i brand hero marki - Serce i Rozum.
Drugim największym reklamodawcą wśród telekomów jest P4, operator sieci Play - swój budżet na reklamę zwiększył o 1,7 proc., do 187,7 mln zł. W kampaniach w pierwszym półroczu wykorzystywał w reklamach m.in. Annę Muchę, Sebastiana Karpiela-Bułeckę z zespołem Zakopower (platformę komunikacyjną z wykorzystaniem celebrytów Play prowadzi od 2013 roku).
Jednak najbardziej - aż o 47,5 proc. - budżet reklamowy rok do roku zwiększył T-Mobile, do ponad 138 mln zł. W tym czasie ofertę operatora promowali m.in. piłkarz Robert Lewandowski i aktor Tomasz Kot.
Listę największych reklamodawców zamykają: Polkomtel - z wydatkami reklamowymi ponad 132 mln zł (wzrost o 5,6 proc.) i Virgin Mobile Polska - 27,5 mln zł (w ub.r. nie promował się w mediach monitorowanych przez Kantar Media).
(DR, 29.07.2015)