Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Godzina pracy dyrektora kreatywnego to 380 zł - porównaj zarobki w branży

(fot. Pixabay.com)

Choć agencje reklamowe mają więcej zleceń, to ich przychody nie rosną - wynika z analizy przedstawionej przez SAR. Stagnacja dotknęła także zarobki pracowników branży komunikacji marketingowej.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zbadało tegoroczne wyniki finansowe 52 zrzeszonych firm. Z raportu wynika, że reklamodawcy oczekują więcej za te same pieniądze, a agencje nie mogą sobie pozwolić na inwestycje w kadry mimo większej ilości pracy.
Wzrost dochodów zanotowała w ubiegłym roku połowa analizowanych firm, wzrost zleceń 63 proc., a wzrost zatrudnienia jedynie jedna trzecia. Lepsze są prognozy na bieżący rok - 65 proc. badanych zakłada wzrost liczby prowadzonych projektów, a połowa planuje zatrudnianie nowych pracowników.
- Tegoroczna edycja badań płac pokazuje olbrzymią presję rynku, by robić więcej projektów za te same lub mniejsze honoraria – komentuje Szymon Gutkowski, prezes SAR.
Według autorów raportu można mówić o ogólnej stagnacji płac w branży reklamowej. Wśród przeanalizowanych płac brutto na 143 stanowiskach najwięcej zarabia szef działu finansowego. Dyrektor finansowy otrzymuje pensję w wysokości (mediana) 25 280 zł. Dyrektor strategiczny i kreatywny zarabiają odpowiednio po 18,8 tys. zł i 18 tys. zł. Porównywalne są wynagrodzenia dyrektora działu obsługi klienta – 17 tys. zł. Mniej dostaje dyrektor działu new business – 16 tys. zł i szef badań – 15 tys. zł. Najgorzej uposażony wśród dyrektorów jest szef działu web development - 12,4 tys. zł. Media manager zarabia brutto 10 tys. zł, account manager w dziale eventów 9 tys. zł, project management team leader - 8,5 tys. zł, a IT manager – 8 tys. zł.
Najniżej opłacanym stanowiskiem nie była w ub.r. wbrew pozorom recepcjonistka (2775 zł), ale asystent project managera – 2,4 tys. zł. W niewiele lepszej sytuacji jest junior content designer – 2425 zł i econometrics assistant – 2,8 tys. zł. Junior social media planner zarabia średnio 3,27 tys. zł.
SAR przeanalizował także stawki godzinowe netto obowiązujące w kwietniu 2015 roku. Agencje prezentują je klientom podczas negocjowania kontraktu. W raporcie zauważono, że sumy te uległy lekkiej obniżce, co potwierdza tezę o stagnacji w branży.
Godzina pracy dyrektora kreatywnego to średnio 380 zł netto, client service directora – 375 zł, a na 300 zł za godzinę wyceniana jest praca ludzi na stanowiskach: creative group head i group account director. Stawka dyrektora public relations to 280 zł. Na 200 zł wyceniana jest godzina pracy copywritera, account managera, art directora i print production managera.
W porównaniu z 2014 rokiem, w wypadku 13 stanowisk stawki godzinowe wzrosły lub utrzymały się na tym samym poziomie, a spadły dla 20 stanowisk.
Więcej danych w raporcie SAR.

(AMP, 17.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.