Carlsberg Polska kontynuuje kampanię społeczną "Weź mnie w obroty"
Akcja Carlsberga dotyczy ekologicznego opakowania jakim jest szklana butelka zwrotna. Jej druga edycja obejmuje m.in. cztery spoty, animacje edukacyjne i komiksy. Zaczęła się w maju i potrwa do września 2015 roku. Patronat merytoryczny nad działaniami, podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji akcji, objęła Fundacja Nasza Ziemia.
Carlsberg zwraca uwagę, że w Polsce co drugie piwo jest nalewane do butelki zwrotnej, ale jedynie 6 proc. konsumentów przy zakupie piwa zwraca uwagę, w jakim opakowaniu jest ono sprzedawane. Każde ponowne użycie butelki zwrotnej pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia energii i naturalnych surowców do produkcji nowych opakowań. Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy, dziś to zaledwie 8-12 cykli. Prowadzona od ub.r. kampania „Weź mnie w obroty” ma zwiększyć świadomość ekologiczną konsumentów.
II edycja kampanii „Weź mnie w obroty” prowadzona jet głównie za pośrednictwem strony internetowej www.wezmniewobroty.pl, profilu na Facebooku oraz kanału YouTube. W jej ramach powstały cztery spoty, których bohater zmaga się z wyzwaniami butelki zwrotnej.
Kolejne odcinki będą miały premierę co dwa tygodnie.
Od początku trwania akcji powstaje mapa z adresami sklepów, w których można oddawać butelki bez okazywania paragonu. Każdy nowy punkt handlowy "przyjazny butelce zwrotnej" otrzyma nakleję do umieszczenia na drzwiach, aby informować konsumentów, że w tym miejscu można bez przeszkód zwrócić butelkę.
Carlsberg Polska od sześciu lat z partnerami handlowymi - zachęca konsumentów do oddawania butelki zwrotnej do sklepów, promuje również recykling, segregację opakowań bezzwrotnych oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych. Carlsberg jest producentem marek piwa w butelkach zwrotnych: Okocim, Harnaś, Kasztelan, Bosman, Piast. (PR)
(19.05.2015)