Group One finalizuje przejęcie agencji Gong
Agencja Gong kiedyś nazywała się Click5
Agencja Gong wejdzie w skład grupy komunikacyjnej Group One - wynika z ustaleń "Presserwisu". Marek Żołędziowski, CEO Group One, nie komentuje tych doniesień. Nie chce do nich się odnieść także Bartek Gołębiowski, partner i dyrektor kreatywny agencji Gong.
Z informacji "Presserwisu" wynika, że umowa akwizycyjna formalnie nie została jeszcze podpisana. Nastąpi to w przyszłym tygodniu, jako efekt niemal rocznych negocjacji. Wtedy też znane będą warunki tego przejęcia. Będzie to jedna z największych akwizycji, jakie nastąpią bez udziału sieciowego kapitału, dokonana przez spółki lokalne.
Gong zaczynała jako agencja digital, ale coraz więcej jej projektów ma charakter ATL i full service. Jej najważniejsi klienci to Ecco, Aviva, Unilever, Tauron, Orlen, Grupa Żywiec, Eurolot, Dr. Oetker, Ceneo. Agencja zatrudnia prawie 50 osób. W marcu br. Gong otworzył biuro w Rotterdamie, które jest trzecim oddziałem agencji - po Gliwicach i Warszawie.
Group One to agencja full service Change i dom mediowy Value Media. Na początku marca br. należące do Group One agencje Change Integrated i We Love Ads połączyły się i teraz funkcjonują pod nazwą Change. Do jej głównych klientów należą Bank Millennium, Polski Standard Płatności, Amica, Proama, HJ Heinz i Empik, klienci We Love Ads (m.in Tchibo, Netia i Amica). Pod koniec ub. roku Group One rozpoczęła proces łączenia dwóch domów mediowych – Value Media i Equinox – w jeden podmiot o nazwie Value Media. Spółka Equinox pozostała utrzymana dla potrzeb konkurencyjnych klientów.
(AMS, 22.04.2015)