Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 25, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Carat prognozuje dalszy wzrost wydatków na reklamę na świecie

Według prognoz domu mediowego Carat wydatki na reklamę w Internecie w 2016 roku przekroczą 25 procent globalnych inwestycji reklamowych.

Motorem napędowym wzrostu jest dynamiczny rozwój reklamy mobilnej w 2015 roku. Carat w oparciu o analizę danych z 59 rynków w regionie Ameryki Północnej i Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz w krajach EMEA przewiduje, że wydatki na reklamę internetową w 2015 roku sięgną 17,1 mld dol. (wzrost o 15,7 proc.), a tym samym wcześniejsza prognoza z września 2014 roku dla tego segmentu zostaje skorygowana w górę. Dzięki gwałtownej dynamice wzrostu globalnych nakładów na reklamę mobilną (o 50 proc.) i wideo online (21,1 proc.) spodziewanej w 2015 roku, inwestycje w reklamę internetową w 2016 roku po raz pierwszy wyniosą ponad jedną czwartą wydatków reklamowych ogółem, a ich udział w rynku sięgnie 25,9 proc.
Według prognoz Caratu wydatki na reklamę we wszystkich mediach w 2015 roku wzrosną o 23,8 mld dol. i osiągną poziom 540 mld dol., co oznacza wzrost o 4,6 proc. względem poprzedniego roku. Optymizm na rynkach utrzyma się również w 2016 roku. Prognozy przewidują wzrost rynku reklamy na świecie na poziomie 5 proc.
W 2014 roku wszystkie regiony odnotowały wzrost – dla Europy Zachodniej wyniósł on 2,3 proc., dla Ameryki Północnej 4,5 proc., dla Azji i Pacyfiku 5,2 proc., a dla Ameryki Łacińskiej aż 11,4 proc. Pozytywne nastroje na rynkach regionalnych utrzymają się w 2015 roku. Przewidywany jest wzrost we wszystkich kluczowych regionach z wyjątkiem Rosji, która boryka się z trudnościami na rynku reklamowym i przewidywaną recesją. Wyniki w Europie Zachodniej rosną już drugi rok z rzędu, poprawiając się dzięki silnej pozycji Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Wzrost po sześciu latach spadków odnotują Grecja, Irlandia i Portugalia. Tendencje wzrostowe utrzymają się w Ameryce Północnej (4,5 proc. w 2015 roku i 4,6 proc. w 2016 roku).
Choć medium wiodącym pod względem dynamiki wzrostu jest Internet, osiągający wyższe niż spodziewane wyniki w 2014 roku (wzrost o 17,4 proc., udział w rynku 21,7 proc.), liderem rynku reklamowego w przewidywalnej przyszłości pozostanie telewizja. W roku ubiegłym nakłady na reklamę telewizyjną wyniosły 42,7 proc. wydatków reklamowych ogółem, a wzrost w latach 2015 i 2016 osiągnie ponad 3 proc. - rok do roku. Utrzyma się tendencja spadkowa na rynku prasy, natomiast segment OOH osiąga drugie najwyższe po Internecie tempo wzrostu (globalny udział w rynku 7,1 proc.). Prognozy przewidują, że segment OOH po raz pierwszy wyprzedzi segment magazynów – reklama w magazynach osiągnie 6,9 proc. udziału w rynku w 2015 roku, a w 2016 roku wskutek utrzymującej się tendencji spadkowej po raz pierwszy będzie za rynkiem radiowym.

 

(AMS, 25.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.