Agencja Antoni założona przez Kempera i Krögera obsłuży Mercedesa
(fot. Archiwum/Press)
Antoni to nazwa agencji pochodząca od imion dwóch czołowych niemieckich kreatywnych, André Kempera i Tonio Krögera. Będzie ona obsługiwać markę Mercedes-Benz - podał “Frankfurter Allgemeine Zeitung”.
W sieci pojawiła się już witryna Antoni.de, na której umieszczono cytat z Friedricha Nietzschego: “Trzeba mieć chaos w sobie, żeby narodzić tańczącą gwiazdę”. Niemieckie media branżowe wskazują, że ten cytat jest nawiązaniem do zamieszania związanego z tworzeniem agencji - w grudniu 2014 roku koncern samochodowy Daimler wprawił w konsternację lokalną branżę reklamową, ogłaszając, że od lipca 2015 roku za obsługę paneuropejskiego budżetu kreatywnego marki Mercedes-Benz odpowiadać będzie nowa agencja, którą założą Kemper i Kröger. Problem w tym, że pierwszy z nich jest udziałowcem i szefem agencji André, która w ramach sieci Scholz & Friends (WPP) odpowiada za obsługę budżetu kreatywnego marki Opel. Drugi natomiast jest szefem niemieckiego oddziału sieci DDB (Omnicom).
(LL, 24.03.2015)