Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 18, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprężyna Olinsa wybrana, ale czy będzie logo Polski?

Głosowanie internautów wygrał ten projekt

Zakończyło się głosowanie internautów na oficjalne logo Polski. Ponad 96 tys. osób wybrało sprężynę Olinsa złożoną z trzech elementów. Jednak po fali krytyki organizatorzy głosowania chcą przeprowadzić debatę, co dalej zrobić z wybranym logotypem.

Głosowanie na logo Polski zorganizowały: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan oraz Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej. Internauci na stronie Logodlapolski.pl mogli wybierać tylko spośród trzech projektów przygotowanych przez specjalistę w zakresie brandingu marek państw Wally'ego Olinsa i jego firmę Saffron Brand Consultants. Wszystkie opierały się na tym samym pomyśle: czerwona sprężyna na białym tle mająca obrazować twórcze napięcie, które Olins dostrzegł w Polakach już dziesięć lat temu. Zwycięski wariant zdobył 96 tys. głosów, prawie dwa razy więcej niż drugi w kolejności (56 tys.) i trzy razy więcej niż trzeci (35,5 tys.). W sumie zagłosowało 187,5 tys. osób.
- Myślałem, że głosujących będzie więcej, ale z drugiej strony, logo marki jest czymś abstrakcyjnym, więc pewnie nie należy się dziwić – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR. - Głosy internautów pokazują, jakie są ich preferencje, ale mamy poczucie, że nie powinniśmy na tym zakończyć poszukiwań symbolu marki Polska, bo pojawiło się bardzo dużo opinii krytycznych – dodaje Tyszkiewicz. Po ujawnieniu w połowie października br. proponowanych logotypów Olinsa w Internecie i innych mediach huczało od krytyki. Zarówno przedstawiciele branży reklamowej, jak i zwykli internauci dostrzegali, że logo jest mało czytelne, a sprężyna w żaden sposób nie kojarzy się z Polską. Dlatego też SAR postanowił przedłużyć debatę dotyczącą projektu. - Otwieramy się na głosy krytyczne, będziemy zapraszać specjalistów, którzy na ten temat się wypowiadali i wówczas zastanowimy się, co dalej – dodaje Tyszkiewicz.
Fundatorami znaku są PKO Bank Polski oraz Totalizator Sportowy, a mecenasami - Adamed i Dentsu Aegis Network. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Całość kosztów związanych z powstaniem logo wynosi 220 tys. euro. Organizatorzy akcji podpisali umowy z firmami, które zadeklarowały się zapłacić za prawa autorskie do logo.

Wyniki głosowania internautów na kolejne znaki (od lewej): 35,5 tys., 96 tys. i  56 tys.

(DR, 18.12.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.