Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 27, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Daimler wybrał agencję kreatywną dla Mercedes-Benz - branża osłupiała

Decyzja koncernu samochodowego Daimler wprowadziła wczoraj w osłupienie branżę reklamy w Niemczech - koncern ogłosił, że za obsługę paneuropejskiego budżetu kreatywnego marki Mercedes-Benz odpowiadać będzie nowa agencja, którą założą jedni z najbardziej znanych niemieckich kreatywnych: André Kemper i Tonio Kröger.

Daimler potwierdził wczoraj, że od lipca 2015 roku odpowiedzialność za kreację jego kampanii reklamowych w Niemczech i na innych europejskich rynkach przejmie agencja, którą założą Kemper i Kröger. Sęk w tym, że pierwszy jest udziałowcem i szefem agencji André, która w ramach sieci Scholz & Friends (WPP) odpowiada za obsługę budżetu kreatywnego marki Opel. Drugi jest aktualnym szefem niemieckiego oddziału sieci DDB (Omnicom). Ich nowa agencja ma się zajmować wyłącznie obsługą marki Mercedes-Benz.
Szefowa marketingu Opla (Generals Motors) Tina Müller wydała wczoraj oświadczenie, w którym podkreśliła, że obsługująca markę sieć Scholz & Friends ma umowę z agencją André Kempera obowiązującą do kwietnia 2016 roku. Dodała, że Opel oczekuje, iż warunki tej umowy zostaną wypełnione. Sieć DDB nie skomentowała wczoraj planów Tonio Krögera.
Do lipca przyszłego roku za obsługę flagowej marki Daimlera w Niemczech odpowiadać będzie jej obecny partner - agencja Jung von Matt. Niemiecki koncern poinformował również, że od lata przyszłego roku funkcjonować ma nowy model współpracujących z nim agencji reklamowych. Powstaną trzy huby kreatywne - w Europie, Chinach i USA. Rolę pierwszego przejmie nowa agencja Kempera i Krögera, w Chinach będzie nim sieć BBDO, w USA - agencja Merkley + Partners.

(LL, 27.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.